رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه از کسب سومین سهمیه مسابقات پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل توسط علی الفت لاوی دونده کرمانشاهی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 01 November 2015
رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین کرمانشاه از کسب سومین سهمیه مسابقات پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل توسط علی الفت لاوی دونده کرمانشاهی خبر داد.

عزت الله پرنیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: الفت لاوی در رقابت های جهانی دوومیدانی قطر و در بخش پرش طول توانست با ثبت رکورد 6 متر و 18 سانتی متر عنوان نایب قهرمانی را کسب و به مدال نقره این مسابقات دست یابد.

وی ادامه داد: الفت لاوی با کسب این مدال که در حضور 10 ورزشکار دیگر به دست آمد سهمیه حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو را بدست آورد.

پرنیان همچنین با اشاره به حضور الفت لاوی در رقابت های مقدماتی دو 100 متر، یادآور شد: وی در ابتدای مسابقه به دلیل خطای استارت از دور مسابقات کنار گذاشته شد.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: دیگر نماینده کرمانشاه در این مسابقات محمد خالوندی ورزشکار شایسته و پرتلاش کرمانشاهی بود که در فینال رقابت های پرتاب نیزه توانست عنوان قهرمانی و دومین سهمیه ورزشکاران جانبازان و معلول استان در رقابت های پارالمپیک را کسب کند.

وی گفت: خالوندی با ثبت رکورد 43 متر و 76 سانتی متر مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرد تا هفتمین مدال طلای خود را در هفت دوره ای که در مسابقات بین المللی شرکت کرده را بدست آورد.

پرنیان خاطرنشان کرد: پیش از این دو ورزشکار، شهلا بهروزی راد با کسب مقام ششم مسابقات قایقرانی آب های آرام در میلان ایتالیا اولین سهمیه ورزشکاران کرمانشاهی را در مسابقات پارالمپیک ریو کسب کرده بود.

هم اکنون 450 ورزشکار آقا و 280 ورزشکار خانم زیرنظر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان کرمانشاه فعالیت می کنند که آقایان در رشته هایی نظیر ورزش باستانی، شنا، فوتبال قطع عضو، فوتبال هفت نفره، دو و میدانی، تیراندازی، بوشیا و دارت و بانوان نیز در رشته هایی نظیر دو و میدانی، شنا، پینگ پنگ، بوشیا، تیراندازی و ... فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار