مدیر جهاد کشاورزی لارستان با بیان اینکه سطح زیر کشت سیب‌زمینی طرح استمرار و بهاره این شهرستان در مجموع به 800 هکتار می‌رسد، گفت: روستای چاه نهر لارستان تنها تولیدکننده سیب‌زمینی خارج از فصل در استان پهناور فارس است.
کد خبر: ۱۲۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 01 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس: علی ارغوان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کار کاشت سیب‌زمینی در لارستان در دو فصل تابستان و پاییز انجام می‌شود، اظهار داشت: برداشت این محصول نیز در ماه‌های دی تا اسفند و همچنین فروردین تا اواخر اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 800 هکتار از زمین‌های شهرستان لارستان زیرکشت سیب‌زمینی طرح استمرار و بهاره قرار دارد، ابراز امیدواری کرد در سال‌جاری زراعی 10 هزار تن سیب‌زمینی بهاره و 20 هزار تن سیب‌زمینی خارج از فصل در این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی لارستان تصریح کرد: روستای چاه‌نهر از توابع بخش مرکزی لارستان تنها تولیدکننده محصول سیب‌زمینی خارج از فصل در استان پهناور فارس است.

ارغوان بابیان اینکه سیب‌زمینی تولیدشده در لارستان علاوه بر تأمین نیاز شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار به کشورهای همسایه صادر می‌شود، ادامه داد: سال گذشته 15 هزار تن سیب‌زمینی خارج از فصل و بیش از 8 هزار تن سیب‌زمینی بهاره در لارستان تولید و روانه بازار شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه کار تولید سیب‌زمینی خارج از فصل در دو نقطه از کشور شامل جیرفت استان کرمان و روستای چاه نهر لارستان انجام می‌شود، گفت: طرح استمرار کشت سیب‌زمینی به منظور رفع خلاء ناشی از عدم وجود محصول تازه سیب‌زمینی در بازار در ماه‌های زمستان انجام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار