انتقاد صریح عضو شورای شهر تبریز از برنامه ریزی ها و سیاستگذاری ها::
مهندس سعید محدث رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز طراحی برنامه ها و تصمیمات کوتاه مدت برای شهر تبریز را یک اشتباه تاکتیکی خواند و از همه مدیران سیاسی و شهری تبریز خواست تا برنامه های خود را نه برای ۱۰ سال آینده بکه برای یکصد آینده تدوین و اجرا نمایند.
کد خبر: ۱۲۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵ 02 November 2015

به گزارش  تابناک تبریز ، سعید محدث در صحن علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه آینده تبریز در گرو تصمیمات امروز ماست گفت: در اوایل انقلاب جمعیت تبریز کمتر از ششصد هزار نفر بود اما اکنون به بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی و بررسی علل و تبعات رشد بی رویه جمعیت و توسعه ناهمگون شهر گفت: تبریز با ۴ هزار سال قدمت و سابقه اکنون به جایی رسیده که با اجرای چند زیرگذر و روگذر می خواهیم رفت و آمد مردم این شهر را تسهیل کنیم در حالی که باید برای ۱۰۰ سال آینده مردم این شهر برنامه داشته باشیم نه برای فقط ۱۰ یا ۱۵ سال آینده!

وی افزود: صدسال بعد جمعیت تبریز به بیش از شش میلیون نفر افزایش خواهد یافت و ما باید چشم انداز بلندمدت برای آینده شهر تدوین کنیم و گرنه آیندگان ما را به خاطر تصمیمات و کارهایمان مورد مواخذه قرار خواهند داد.

وی افزود: اتفاقی که بعد از انقلاب در این شهر افتاد این بود که موج مهاجرت سبب شد تا منطقه ای مانند ۴۲ متری به سرعت رشد پیدا کرد. از قضا مسکن و شهرسازی وقت، کار خوبی کرد که شهرک ارم را طراحی و اجرا کرد. هر چند بر روی گسل زلزله بود اما برای جلوگیری از برخی معضلات ناچار به این کار بودیم. اگر شهرک ارم ساخته نمی شد آلونک های غیر ایمن و غیرمجاز همچنان ادامه پیدا می کرد.

محدث به احداث شهرک باغمیشه هم اشاره کرد و گفت: شهرک باغمیشه هر چند بر روی گسل زلزله ساخته شده اما باید ساخته می شد تا جلوی تفکیک و تخریب باغات آخر عباسی گرفته شود. چرا که آلونک های ناشی از مهاجرت چهره شهر را دگرگون می کرد. از کنار گود نشستن و انتقاد کردن خیلی ساده است. اگر شهرداری زمانی شهرک نور را در غرب تبریز احداث کرد و یا شهرک زعفرانیه ساخته شد ناچار به این کار بوده ایم اما در هر حال نباید از رشد بی رویه جمعیت شهری غافل شویم.

این عضو شورای شهر با انتقاد از تضعیف جایگاه دیپلماتیک و تاثیرگذار تبریز در معادلات کشوری گفت: گذشته تبریز بسیار درخشان تر و باشکوه تر از امروز بود. زمانی ۱۲ کنسولگری کشورخارجی در این شهر فعال بوده، شش بیمارستان مدرن تحت مدیریت کشورهای خارجی در این شهر وجود داشته است. اما اکنون داشته های ما چیست؟

محدث به مقایسه داشته ها و پیشرفت شهر تبریز با سایر کلانشهرهای کشور هم پرداخت و گفت: اخبار را به دقت پیگیری کنید. نمی خواهم از راه آهن تهران و اصفهان و مشهد سخن بگویم. بروید کرمان را ببینید. دو هفته قبل با حضور معاون اول رئیس جمهوری، کلنگ احداث سالن خارجی ترمینال کرمان با ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد، طرح راه آهن سریع السیر اصفهان و تهران با هدف راه اندازی قطار هایی با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت به پیمانکار واگذار شده است. با این وضعیت باید مقایسه واقع بینانه ای داشته باشیم.

سعید محدث در خاتمه فعالان سیاسی و دولتی تبریز را هم مورد خطاب قرار داد و گفت: از همه مدیران استانی و شهری می خواهم که چشم انداز ۱۰۰ ساله برای تبریز در نظر بگیرند و از سیاسیون خارج از جلسه هم می خوام که از حقوق تبریز محکم تر، منسجم تر و قوی تر دفاع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار