احمد شوهانی خواستارشد:
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت حق نوار مرزی کارکنان اداره های ایلام از سوی دیوان محاسبات شد.
کد خبر: ۱۲۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 07 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت حق نوار مرزی کارکنان اداره های ایلام از سوی دیوان محاسبات شد.
احمد شوهانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کارکنان دستگاه های اجرایی 16 استان کشور هم اکنون از مزایای قانون پرداخت فوق العاده نوار مرزی استفاده می کنند و حتی قانون پرداخت فوق العاده مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نیز در برخی از این استان ها اجرا می شود.
وی اظهار کرد: کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان های مهران و دهلران با توجه به داشتن مرز گسترده با کشور عراق مشمول این قانون هستند و حتی شهرستان ایلام نیز که در منطقه چوار و گنجوان 70 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، می تواند در دایره شمول این قانون قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سال های زیادی است که کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان های مرزی استان ایلام از این حق مسلم خود محروم هستند.
وی ادامه داد: مسئولان دیوان محاسبات مدعی هستند که مراکز استان ها شامل این قانون نمی شوند حال آنکه کارکنان دستگاه های اجرایی در شهرستان زاهدان از مزایای این فوق العاده برخوردارند.
شوهانی تاکید کرد: تمامی کارکنان شاغل در مناطق مرزی مشمول این قانون هستند و معاون اول رئیس جمهور و وزارت کشور نیز در نامه های متعدد خواستار برقراری آن هستند و اگر دیوان محاسبات دلایل مستند قانونی برای اجرا نکردن آن را دارد، ارائه دهد.
وی اضافه کرد: نبود مزایای حقوقی و رفاهی در نقاط مرزی یکی از مهمترین دلایل مهاجرت کارمندان به سایر شهرستان ها و استان هاست چون اکنون رغبتی به فعالیت کارکنان در شهرستان های مهران و دهلران به دلیل شرایط بد آب و هوایی و وجود پدیده ریزگردها وجود ندارد.
نماینده مردم ایلام، مهران، سیروان، چرداول، ایوان و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با قرار دادن سیاست های تشویقی همچون اعطای فوق العاده نوار مرزی و فوق العاده مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در صدد است تا زمینه ماندگاری کارکنان را در این مناطق فراهم آورد ولی برخی دستگاه ها با بیان دلایل غیر مستند و غیر قانونی از اجرای آن خودداری می کنند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار