معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون هزار و 200 دستگاه استاندارد زلزله شتاب‌نگار در کشور موجود است و آماده‌ایم نظیر این شتاب‌نگارها را در مناطق زلزله‌خیز و آسیب‌پذیر نصب کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸ 11 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی، محمد شکرچی‌زاده در جلسه هم‌اندیشی مرکز تحقیقات و شهرسازی در مسیر توسعه فناورهای نوین به میزبانی سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی اظهار کرد: مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به صورت سنتی در بخش ساختمانی و مسکن از 40 سال قبل شناخته می‌شد و در ساختار خود یک مجموعه‌ای نسبتا بسته و با کمترین تعامل فعالیت می‌کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز سیاستی که وزارتخانه دنبال می کند این است که رابطه تنگاتنگی بین مبادی مختلف برای همکاری در راستای دستیابی به اهداف ایجاد شود، به طوری که نخستین برنامه جستجو برای استفاده از مجرای قانونی برای شکل‌گیری این تعامل و همکاری‌ها است.

شکرچی‌زاده، بودجه‌های تحقیقاتی را 1.5 تا سه درصد از کل بودجه‌های وزارتخانه دانست و گفت: سیاست این وزارت بر این است که بودجه تحقیقاتی باید به صورت متمرکز مدیریت شود.

به گفته وی، در این راستا در شورای عالی تحقیقات موضوعات حمل و نقل و مسکن و شهرسازی و پروژه‌های اصلی در سطح کشور تعریف شده و هم راستایی برای موضوعات تحقیقاتی مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در بخشی از سخنانش به بحث زلزله و نصب شتاب‌نگارها در استان‌ها پرداخت و گفت: هم‌اکنون خیلی از زلزله‌های رخ داده در کشور با بزرگی و شتاب اندک گزارش نمی‌شود و مجموعه کارگروه‌ها باید در این راستا فعالیت منسجمی را برای مدیریت و دسترسی به شتاب نگارها که در اختیار ما نیست، انجام دهند.

به گفته شکرچی‌زاده هم‌اکنون هزار و 200 دستگاه استاندارد زلزله شتاب نگار در کشور موجود است و آماده‌ایم نظیر این شتاب نگارها را در مناطق زلزله خیز و آسیب پذیر نصب کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار