معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز سیاستی که وزارتخانه دنبال می کند این است که رابطه تنگاتنگی بین مبادی مختلف برای همکاری در راستای دستیابی به اهداف ایجاد شود، به طوری که نخستین برنامه جستجو برای استفاده از مجرای قانونی برای شکلگیری این تعامل و همکاریها است.
شکرچیزاده، بودجههای تحقیقاتی را 1.5 تا سه درصد از کل بودجههای وزارتخانه دانست و گفت: سیاست این وزارت بر این است که بودجه تحقیقاتی باید به صورت متمرکز مدیریت شود.
به گفته وی، در این راستا در شورای عالی تحقیقات موضوعات حمل و نقل و مسکن و شهرسازی و پروژههای اصلی در سطح کشور تعریف شده و هم راستایی برای موضوعات تحقیقاتی مجموعه وزارت راه و شهرسازی انجام میشود.
رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در بخشی از سخنانش به بحث زلزله و نصب شتابنگارها در استانها پرداخت و گفت: هماکنون خیلی از زلزلههای رخ داده در کشور با بزرگی و شتاب اندک گزارش نمیشود و مجموعه کارگروهها باید در این راستا فعالیت منسجمی را برای مدیریت و دسترسی به شتاب نگارها که در اختیار ما نیست، انجام دهند.