مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: علی رغم بارش های موثر اخیر هنوز هم حدود 54 درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.
کد خبر: ۱۲۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱ 09 November 2015
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه گفت: علی رغم بارش های موثر اخیر هنوز هم حدود 54 درصد از ظرفیت سدهای استان خالی است.

کیاست امیریان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت ذخیره آب پشت سدهای در دست بهره برداری استان کرمانشاه پس از بارش های موثر اخیر گفت: هم اکنون و پس از این بارش ها از وضعیت آبی خوبی در استان نسبت به گذشته برخورداریم و میزان بارندگی ها از ابتدای سال آبی 94- 95 تا کنون به بیش از 155 میلی لیتر رسیده است.

وی از افزایش بیش از 470 درصدی بارندگی ها طی مدت سپری شده از امسال نسبت به میانگین بلند مدت خبرداد و تصریح کرد: با این افزایش بارش ها هم اکنون از ذخیره بیش از 24 میلیون متر مکعب آب علاوه بر 370 میلیون متر مکعب موجود در پشت سدهای در دست بهره برداری استان بهره مندیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه از وجود هفت سد در دست بهره برداری در استان خبرداد که از وضعیت آبی مناسبی در حال حاضر برخوردار هستند.

وی ظرفیت آبی هفت سد مذکور را حدود 730 میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: علی رغم بارش های رخ داده هنوز هم حدود 400 میلیون متر مکعب از ظرفیت سدها پر نشده است و خشکسالی های سال های اخیر به حدی باعث فروکش کردن منابع آبی شده که با یکی دو باران اینچنینی جبران نمی شود.

امیریان از اجرای پروژه های در دست احداث در حوزه آبی خصوصا سدها خبرداد و گفت: خوشبختانه وقوع سیلاب ها در نتیجه بارش های اخیر صدمات چندانی به این پروژه ها نزده و عملیات اجرایی آنها پس از فروکش کردن سیلاب ها از سر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه در بخش دیگر از مسدود کردن یک هزار چاه غیرمجاز طی امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به آمار انسداد چاه های غیر مجاز در سال گذشته که حدود 360 حلقه بوده رشد سه برابری را نشان می دهد.

وی از وجود هفت سد در دست بهره برداری و 9 سد در حال احداث در استان خبرداد و گفت: چهار سد بیستون، هرسین، پاتاق و جوانرود نیز در دست مطالعه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار