بیانیه دانشگاهيان دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربایجان شرقی در محکومیت پخش برنامه تلوزیونی
دانشگاهيان دانشگاه آزاد اسلامي استان آذربایجان شرقی باصدور بیانیه ای در پی پخش برنامه "فیتیله" روز جمعه 15 آبان از شبکه دو سیما که موجبات رنجش خاطر هموطنان آذری شده است را تقبیح کردند.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 09 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، در این بیانیه آمده است: اقوام ایرانی با مولفه‌ها و ویژگی های مشترکی در قالب یک هویت واحد به نام ملت ایران شناخته می شوند؛ تاریخ، جغرافیا، سنت ها و فرهنگ مشترک میان اقوام ایرانی،از جمله محورهای اساسی و وحدت آفرین میان این اقوام است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تقویت فرهنگ و آداب وسنن اقوام ایرانی، یکی از راهکارهای وحدت آفرین است و یکی از راه های تقویت این فرهنگ نیز رسانه ملی است.

دربخش دیگر آمده است: برنامه‌سازان رسانه ملی در شبکه دوسیما، درسالی که از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان سال همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است، با پخش برنامه‌ای نسنجیده و موهن، به شأن و منش مردم دلاور و ولایتمدار آذربایجان اساعه ادب و بی حرمتی نمودند، بدون شک شأن و شخصیت و سابقه درخشان ملت بزرگ آذربایجان در طول تاریخ ایران در حفاظت از حریم های مرزی، فرهنگی، اعتقادی و ملی ایران بزرگ بر کسی پوشیده نیست، مخصوصا در دوران انقلاب اسلامی و بعد از آن و حماسه‌سازی های آنان در دوران هشت سال دفاع مقدس، که ملت همیشه قهرمان و سرافراز آذربایجان به انحا مختلف دین خود را بانثار خون در دفاع از شرف وشأن میهن اسلامی اثبات کرده و همچنان می کنند تا جایی که مقام معظم رهبری به نیکویی آذربایجان را سر ایران معرفی می فرمایند.

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه ضمن انزجار و تنفر از این اقدام قبیح و دور از انصاف و با تأکید برشناسایی عوامل خاطی این اقدام، از مسئولین صدا و سیما و همچنین مسولین امنیتی کشور می خواهند با برخورد عاجل و قانونی، از هرگونه تخدیش اتحاد ملی در زمانی که کشور درحال خروج از بحران‌های تحمیلی و حرکت به سوی رشد وترقی است، جلوگیری نمایند.

در پایان بیانیه ابراز امیدواری شده با تدبیر دولت وملت بزرگ ایران دراین شرایط حساس زمانی و مکانی،شاهد برهم خوردن دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی ایران متحد و اسلامی بوده، تحت لوای رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و تدابیر هوشمندانه دولت محترم، به سوی ایرانی آباد و متحد حرکت نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار