امروز در شبکه های اجتماعی نامه هایی منتشر شد که برگ دیگری از پرونده سیاه کودک آزاری را در خود جای داده است. در این نامه ها که ظاهرا از سوی تعدادی از خیران استان منتشر شده است نسبت به سکوت مدیران استان در یکسال گذشته در پرونده کودک آزاری پرسش شده و خواستار برخورد جدی با متخلفین در این موسسه خیریه شده است؟
کد خبر: ۱۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۱ 11 March 2015

به گزارش تابناک به نقل از گرند نیوز، در حالیکه پرونده و اطلاعات مربوط به کودک آزاری در موسسه خیریه با عنوان "بیت النبی " در مشهد از سال گذشته پیگیری می شده بعد از آنکه به حصول نتیجه نزدیک نشده است، این پرونده طی روزهای اخیر از طریق برخی از خیران و حامیان در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

یک سوال جدی برای این خیران اینست که چرا مدیران استان در قبال پرونده کودک آزاری در یک موسسه خیریه در مشهد تنها سکوت کرده اند و افراد خاطی را به سزای اعمال قبیح خود نرسانده اند.

در نامه این خیران به استاندار خراسان رضوی، که همراه آن پیوست شهادت برخی مربیان و خیران نیز وجود دارد شلاق زدن عمومی و انفرادی کودکان پسر، داغ نمودن حداقل دو کودک ، تجاوز جنسی به یک کودک (پسر)، تنبیه دختران سه ، چهار روز در قالب حبس در اتاق ودادن نان خشک از موارد آزار کودکان این مرکز ذکر شده است.

به کارگیری دختران برای اسباب کشی مدیران مجموعه و پسران برای شست و شوی خودرو و نظافت خانه و جمع آوری محصولات باغ مدیر موسسه و پذیرایی از میهمانان او در منزل از دیگر موارد ذکر شده در ظلم به این کودکان عنوان شده است.

آنچه مشخص است موضوع از حدود بیش از یک سال قبل توسط مربیان و جمعی از خیرین که خود شاهد اعمال آزار و اذیت این کودکان و نوجوانان بوده و یا با شواهد و قرائن مستدل به رفتارهای نامناسب در این موسسه رسیده اند از طریق شکایت ها و پیگیری های شان در دستگاه های مختلف از جمله استانداری، بازرسی ،بهزیستی استان و دادستانی مشهد مطرح شده است.

از جمله کودک آزاری هایی که توسط مربیان و حامیان این مرکز شهادت داده شده داغ گذاشتن روی دست و بدن دو کودک حدود پنج ، شش ساله بوده که توسط یکی از حامیان دو کودک به مرکز درمانی منتقل و جراحت ها پانسمان می شود.

این نامه و اسناد حاکی از آن است که از حدود مهرماه سال قبل اعضای هیات مدیره به مرور استعفا کرده و تعدادی از مربیان آن اخراج شده اند.

در نامه ای که خطاب به علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نوشته شده است که همه حامیان موسسه از پیشکسوتان بازار مشهد، روسای اتحادیه ها و مدیران دولتی هستند که به این موسسه کمک های قابل توجهی داشته اند.

اینان در این نامه که اواخر تیرماه امسال به استاندار نوشته شده تاکید کرده اند که با وجود پیگیری ها از طریق بازرسی و بهزیستی و استانداری این پرونده به جایی نرسیده است.

این افراد در نامه خود تقاضا کرده بودند که هر چه سریعتر این کودکان را از این مرکز و وضعیت نابسامان آن نجات داده و به فساد مالی و کودک آزاری های موسسه رسیدگی لازم انجام شود تا خاطیان به سزای اعمال خود رسیده و اعتماد خیران نیز برگردانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار