رئیس بیمارستان شهدای بندرلنگه هرمزگان از انجام عمل بازسازی رباط صلیبی و ترمیم منیسک با تکنیک آرتروسکوپی برای نخستین بار در این بیمارستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 09 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدرضا طوافی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در این خصوص گفت: این عمل با کمک پزشکان جراح این بیمارستان و با تکنیک آرتروسکوپی بازسازی رباط صلیبی و ترمیم منیسک انجام شد که در این روش نیازی به باز کردن زانوی بیمار نیست.

وی با بیان اینکه پارگی رباط و منیسک در ورزشکاران بسیارشایع است، اظهارداشت: جراحی منیسک روشی است که در آن جراح به کمک یک آرتروسکوپ و سایر وسایل مورد نیاز تمام یا بخشی از منیسک تخریب شده زانو را برمی دارد و درصورت امکان برخی بخشهای آن را ترمیم می کند که با این روش می توان به بهترین شکل ممکن عملیات ترمیم را انجام داد.

طوافی در تشریح جزئیات این عمل جراحی توسط تیم جراحی بیمارستان گفت: در این عمل بیمار تحت بیهوشی موضعی قرار گرفت که محل جراحی بی حس شد و بیمار ضمن حفظ هوشیاری بیدار و ناظر عمل جراحی بود و دردی را تجربه نکرد.

وی تصریح کرد: از طریق سوراخهای کوچکی در دو طرف زانو آرتروسکوپ و یک یا دو وسیله دیگر وارد زانوی بیمار شد و به داخل مفصل مایع تزریق شد تا فضای مفصل را باز کند و رباطها و ساختارهای داخل مفصل را بتوان مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: در ادامه پزشکان جراح، قطعات تخریب شده منیسک را خارج و منیسک صدمه دیده را ترمیم کردند و در پایان عمل جراحی نیز آرتروسکوپ و سایر وسایل را از مفصل خارج و برشهای کوچک روی پوست بیمار بخیه شد.

این متخصص ارتوپدی خاطرنشان کرد: منیسک یک ساختار فیبری غضروفی در زانو است که سبب استحکام و نرمی حرکات زانو می گردد و آرتروسکوپ یک وسیله لوله ای شکل به قطر یک خودکار است که در نوک خود یک لامپ کوچک حاوی الیاف فیبر نوری دارد و به کمک آن داخل مفصل را می توان دید.

شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار