معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان هشدار داد با افراد و گروههایی که به روش های گوناگون بویژه از طریق نشریات محلی و فضای مجازی موضوعات قوم گرایانه را دامن زده و یا به وحدت اقوام و مذاهب این استان آسیب وارد کنند، برخورد قانونی می شود.
کد خبر: ۱۲۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸ 11 November 2015
علی اصغر طهماسبی در سومین جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب شورای تأمین استان اظهار کرد: تکفیر و افراطی گری در بین شیعیان و اهل سنت تقبیح است و هیچ واعظ، سخنران، روحانی و یا مداحی حق توهین به مقدسات مذاهب دیگر را ندارد.
رئیس کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب شورای تأمین گلستان اضافه کرد: با هر شخصی که به وحدت اقوام و مذاهب در این استان خدشه وارد کند، برخورد جدی قانونی صورت خواهد گرفت.
طهماسبی ادامه داد: ما در منطقه ای زندگی می کنیم که شعله جنگ های قوم گرایانه از هر طرف آن زبانه می کشد و دشمنان نظام نیز همواره در پی ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب هستند بنابر این همه موظّفیم در مقابل فتنه های دشمنان هوشیار باشیم.
وی با بیان اینکه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب از نظر موضوعی مهمترین کمیسیون ذیل شورای تأمین گلستان است، اظهار کرد: با توجه به نفوذ جریان های تکفیری در برخی کشورهای منطقه اهمیت این موضوع برای ما دو چندان بوده و اعضای شورای تأمین استان اهتمام ویژه ای به این موضوع دارند.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت با ترکیب متنوع اقوام، نژاد و مذاهب مختلف دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار