مسئول ستاد اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) از اجرای عملیات آب رسانی به روستای چمرکوه بخش کجور نوشهر توسط یک خیر خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 12 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام  مهدی دهقان که در مدت زمان کوتاهی پس از پخش مشکلات روستای چمرکوه در رسانه‌ها به صورت سر زده به بازدید از  این روستا پرداخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پخش این گزارش  از شبکه‌های سراسری با مسئولین مربوطه در استان مازندران مرتبط شده و در خصوص رسیدگی و مشاهده وضع ساکنین و کمک در راستای  هدف مهم این نهاد در زمینه فقرزدایی این روستا در مدت زمان بسیار کوتاه و کمتر از 24 ساعت همت گمارده شد.
وی یکی از اولویت‌های اصلی روستا را آبرسانی دانست و گفت: هزینه عملیات اجرایی آبرسانی به این روستا نیز یک خیر متقبل شد که عملیات اجرایی این پروژه با تفاهم‌نامه‌ای که با شورای اسلامی محل انجام شد به زودی آغاز می‌شود.
دهقان اذعان کرد: احداث سرویس بهداشتی مناسب که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود نیز برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد.
مدیرکل اجرایی زکات کشور با تاکید بر اینکه  خدمت‌رسانی به روستاهای محروم کشور و فراهم کردن ضروریات و امکانات زندگی برای آنها از اساسی‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود، یادآور شد: از مسئولین اجرایی نیز درخواست داریم جهت رفع مشکل جاده دسترسی، احداث خانه بهداشت و همچنین دایر کردن مدرسه این روستا با مشخص کردن وضعیت معلم آن مدرسه که به واقع رفتاری انسانی داشته و وظیفه‌شناسی را به معنای واقعی نشان داده و معلمی باانگیزه در تحصیل سرفصل زکات علمی الگویی ارزشمند بوده همت کنند.
  کمک اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران در اجرای پروژه آب رسانی
 حجت‌الاسلام بریمانی رئیس اداره زکات اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران نیز گفت: پس از پخش گزارش این محل از اخبار سراسری از تهران به ما ماموریت بررسی وضع موجود روستای مذکور داده شد.
وی ادامه داد: مشکل آب اساسی‌ترین مشکل اهالی این روستا است که انتظار می‌رود همانطور که اهالی این روستا همت کردند و مسجد خوبی را احداث کردند، برای آب‌رسانی به روستا نیز همت کنند و در کنار آنها اداره زکات استان هم کمک و همراهی لازم را خواهند داشت تا شاهد اجرایی شدن پروژه آب‌رسانی به این روستا باشیم.
 ساخت سرویس بهداشتی مناسب برای 8 خانوار
 رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر نیز در جمع اهالی این روستا گفت: این اداره برای ۸ خانواده‌ای که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند سرویس بهداشتی مناسب احداث می‌کند.
بهرام کیا گفت: به ازای هر خانوار مبلغ یک میلیون تومان نیز هزینه انشعاب آب برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود.
کیا گفت: نداشتن جاده دسترسی مناسب، نداشتن شبکه آبرسانی و نبود شبکه بهداشت از مهمترین مشکلات روستای چمرکوه است که امید است به همت مسئولین شهرستانی و استانی برطرف شود.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار