عضو کانون تخصصی مهدویت قم تطبیق رخ‌دادهای موجود در جامعه بر نشانه‌های ظهور را از جمله آسیب‌های مهدویت عنوان کرد و گفت: وقتی مردم می‌بینند ظهوری رخ نداده دچار ناامیدی می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 14 November 2015
عضو کانون تخصصی مهدویت قم تطبیق رخ‌دادهای موجود در جامعه بر نشانه‌های ظهور را از جمله آسیب‌های مهدویت عنوان کرد و گفت: وقتی مردم می‌بینند ظهوری رخ نداده دچار ناامیدی می‌شوند.

حجت‌الاسلام هادی حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با بیان اینکه موضوع مهدویت از موضوعات بسیار مهم جامعه است که همچون سایر موضوعات می‌تواند با تهدیداتی مواجه شود، اظهار کرد: دلیل آسیب‌رسانی به موضوع مهدویت، غیبت طولانی امام عصر(عج) است و چون مردم نمی‌توانند امام را ببینند احتمال انحراف آن‌ها نیز وجود دارد.

وی آسیب‌های وارد شده به مهدویت را به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم کرد و افزود: آسیب‌های درونی، از درون دین و آسیب‌های خارجی از بیرون دین و از طرف دشمنان ایجاد می‌شوند.

حسین‌پور برخی فعالیت‌های غرب همچون ساخت فیلم‌های اسلام هراسانه و آوردن مدعیان دروغین مهدویت با هدف ایجاد انحراف را از جمله آسیب‌های خارجی در دین برشمرد و گفت: آسیب‌‌شناسی ظهور نیز به دو دسته قبل و بعد از ظهور تقسیم می‌شود که آسیب‌شناسی قبل از ظهور بیشتر مورد توجه است.

عضو کانون تخصصی مهدویت قم مهدویت را از موضوعات پرظرفیت و تنها راه نجات‌بخش مسلمان‌ها عنوان کرد و گفت: از جمله آسیب‌های داخلی مهدویت نیز می‌توان به استعجال در ظهور و تعیین وقت ظهور اشاره کرد.

به گفته وی، تطبیق رخ‌دادهای موجود در جامعه بر نشانه‌های ظهور از جمله آسیب‌های مهدویت است، چراکه در این صورت وقتی مردم می‌بینند ظهوری رخ نداده دچار ناامیدی می‌شوند.

حسین‌پور تطبیق کارشناسی نشانه‌ها در زمان غیبت امام عصر(عج) را از وظایف علمای دین برشمرد و گفت: این کار دارای اصولی مانند اثبات تطبیق کارشناسی جزئیات علامت ظهور و نشانه‌های آن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر کلی‌نگری در خصوص موضوع مهدویت در جامعه، گفت: برخی افراد با مطالعه روایات و بدون در نظر گرفتن مسائل مربوط به آن، از جریان مهدویت تحلیل نادرستی بیان می‌کنند.

عضو کانون تخصصی مهدویت قم خاطرنشان کرد: در دین اسلام بیش از 300 آیه از قرآن و دو هزار حدیث راجع به امام عصر(عج) آمده، اما در مورد زمان و تاریخ دقیق ظهور حدیثی ذکر نشده است.

به گفته وی، در زمان غیبت امام عصر(عج) پیروی از نایب امام عصر(عج)، ولی‌فقیه واجب است که در حال حاضر نیز نائب امام در عصر ما مقام معظم رهبری است.

حسین‌پور اظهار کرد: پنجمین نشست و اختتامیه نهمین دوره از همایش 313 یار موعود، با حضور علاقه‌مندان روز گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار شهر کرمانشاه انجام پذیرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار