عاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از تهیه بسته گردشگری «از بیستون تا قوری‌ قلعه» خبر داد و گفت: به‌ دنبال ساماندهی بزرگرا‌های استان کرمانشاه هستیم.
کد خبر: ۱۲۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 15 November 2015
عاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از تهیه بسته گردشگری «از بیستون تا قوری‌ قلعه» خبر داد و گفت: به‌ دنبال ساماندهی بزرگرا‌های استان کرمانشاه هستیم.

مجتبی نیک‌کردار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه از حذف 40 نقطه حادثه‌ خیز در راه‌های استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: امسال برای این منظور 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در روال معمول این کار به 60 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی استان تمام ماشین‌آلات خود را بسیج کرده‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به احداث کمربندی غربی شهر کرمانشاه کرد و ادامه داد: کمربندی غربی که در کاهش ترافیک شهر تأثیر دارد، پس از سال‌ها در حال ساماندهی است.

*بزرگراه‌های کرمانشاه ساماندهی می‌شود

نیک‌کردار با اشاره به اینکه به‌ دنبال ساماندهی بزرگراه‌های استان هستیم، اضافه کرد: راه‌آهن غرب همچنان نیازمند اعتبار است و در مرحله اول با توجه به پیگیری و اعتراض‌های صورت گرفته هیچ مبلغی به آن اختصاص داده نشده است.

*آغاز فاز نخست ساماندهی آبشوران

وی در مورد پروژه ساماندهی آبشوران نیز تصریح کرد: مقرر شده است فاز اول آن شامل جمع‌آوری فاضلاب این پروژه تا یکماه آینده آغاز شود.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه ادامه داد: با سرپوش گذاشتن روی رودخانه آبشوران مسیرهای جدیدی از جمله از میدان نواب صفوی تا میدان جلیلی برای کاهش ترافیک ایجاد می‌شود.

نیک‌کردار با اشاره به سرانه فضای سبز در شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: ایجاد فضای سبز در قسمت جنوبی شهر کرمانشاه و سراب قنبر هم در دست اقدام است.

وی در خصوص وضعیت قطار شهری کرمانشاه نیز خاطرنشان کرد: قطار شهری که حدود دو سال تعطیل شده بود، از منوریل به قطار سبک شهری تغییر یافت و برای این کار پایه‌های آن با نظر مشاور تقویت‌ و عرشه بر روی آن سوار شد.

*بهره‌برداری از فاز نخست قطار شهری تا پایان سال 96

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار فاز نخست آن تا پایان سال 96 اجرا می‌شود که در این صورت هر ساعت 25 هزار نفر جا‌به‌جا خواهند شد.

نیک‌کردار با بیان اینکه اصلاح تقاطع امام حسین (ع) به‌ زودی آغاز و پیمانکارش مشخص می‌شود، ادامه داد: پیمانکار تقاطع ده‌ مجنون با اختصاص 6.5 میلیارد تومان اعتبار کار را آغاز کرده است.

وی مشکلات عمرانی شهر کرمانشاه را یادآور شد و افزود: در بحث عمران شهری مشکلاتی داریم که طبق اقدامات کارشناسی در حال برطرف شدن است.

*اتمام گازرسانی به 1200 روستا تا 2 سال آینده

این مسئول از اتمام گازرسانی به یک‌هزار و 200 روستای استان کرمانشاه تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته به 570 روستای استان گازرسانی صورت گرفته و به اندازه 11 سال گذشته کار انجام شده است.

نیک‌کردار ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری طرح سامانه گرمسیری مورد تأکید قرار گرفت که موجب تحول عظیمی در کشاورزی و ایجاد شغل می‌شود و زمین‌های بخش غربی و جنوب غربی استان را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: 11 دستگاه اجرایی برنامه‌های خود را در راستای تدوین برنامه ششم توسعه آماده کرده‌اند؛ در حالی که دستورالعمل تشکیل کمیته‌ها تازه ابلاغ شده است و در صورت تخصیص بودجه آمادگی انجام اقدامات کلان را داریم.

*واگذاری غار «قوری‌ قلعه» به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی

این مسئول به ظرفیت‌های گردشگری استان اشاره کرد و افزود: غار قوری‌ قلعه فرصت خوبی است که باید در اختیار چند نفر قرار گیرد و چند سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این امر وارد شوند.

وی اضافه کرد: مجتمع‌های اقامتی، تله‌کابین و ... در این مجموعه به بخش خصوصی واگذار می‌شود که این امر می‌تواند در توسعه توریسم طبیعی و گردشگری مؤثر باشد.

*تهیه بسته گردشگری «از بیستون تا قوری‌ قلعه»

نیک‌کردار اظهار کرد: در حال تدوین مجموعه‌ای با عنوان بسته گردشگری محور از بیستون تا قوری‌ قلعه هستیم که برنامه جامعی است و تمام موارد و گزینه‌های لازم در آن دیده شده است و به افرادی که قصد سوءاستفاده از این موضوع را دارند اجازه نخواهیم داد به مطامعشان دست یابند.

*هیچ رسانه‌ای را بی‌پاسخ نگذاشته‌ایم

وی در مورد تعامل با رسانه‌ها تصریح کرد: تاکنون هیچ رسانه‌ای را بی‌پاسخ نگذاشته‌ام، چراکه معتقدم مسئولیت پذیرفتن، پاسخگویی هم دارد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم تلاش مسئولان را می‌بینند و قضاوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان بر این بوده است که برنامه‌ریزی برای انجام امور استان را طبق روال انجام دهیم.

نیک‌کردار ادامه داد: مدیران نباید از فعالیت سیاسی و حزبی برای ورود به کارهای اقتصادی بهره بگیرند بلکه باید مطابق قانون قدم بردارند.

وی به موضوع خشک شدن چشمه‌های طاقبستان اشاره کرد و گفت: بارندگی های اخیر موجب جوشش دوباره چشمه طاقبستان شد و نظرات جمعی که در مخالفت با ما بود را رد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار