نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.
کد خبر: ۱۲۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 16 November 2015
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای جایگاه ویژه ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار دارد.

محمدابراهیم محبی در جمع رؤسای ستادی و مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت ارائه آموزش های فنی و مهارتی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها جهت رفع مشکل اشتغال گفت: آموزش های فنی و حرفه ای حلقه مفقوده بین صنعت و دانشگاه است.

وی گفت: امروز مراکز آموزش فنی و حرفه ای با برگزاری آموزش های مورد نیاز بازار کار نقشی مهم در تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد دارند.

محبی با اعلام اینکه در کشورهای پیشرفته 70 درصد افراد شاغل در صنعت، تکنسین هستند، اظهار کرد: در مراکز آموزشی ایران نیز باید در کنار توجه به سطوح بالای علمی، به تربیت تکنسین های مورد نیاز صنعت نیز توجه بیشتری شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار به دلیل نداشتن مهارت عملی برای جذب در بازار کار با مشکل روبرو هستند.

محبی اضافه کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند داشتن نیروی انسانی ماهر در همه زمینه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تجارت هستیم که بهترین و ارزان ترین راه تربیت نیروی انسانی ماهر از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه ای است .

محبی با اشاره به موقعیت استراتژیک استان کرمانشاه گفت: با توجه به پتانسیلها و قابلیتهای فنی و مهارتی استان می توان با نیازسنجی آموزش کشورهای همسایه از جمله عراق، خدمات آموزشی در حوزه فنی و مهارتی را به کشورهای منطقه ارائه داد .

وی با تأکید بر توانمندی های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق، دارا بودن اشتراکات فرهنگی دو طرف و نیاز مردم عراق به فراگیری آموزش های فنی و مهارتی و توانمندسازی نیروی کار می توان از بازار این کشور بهره گرفت .

محبی ضمن تقدیر از تلاش های مجموعه فنی و حرفه ای در مسیر گسترش مهارت آموزی گفت: دهکده مهارت شهرستان سنقر یکی از بهترین مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان است که علیرغم تمام کاستی ها  کمبودها با درایت و تلاش های صادقانه و دلسوزانه مهندس ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه به اتمام رسید .

وی با تأکید بر این مطلب که استان کرمانشاه نیازمند آموزشهای فنی و مهارتی است گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سنقر بسیار توانمند و کوشا فعالیت می کند .

وی از راه اندازی مرکز علمی کاربردی فنی و حرفه ای شهرستان سنقر به عنوان یک فرصت ارزشمند در جهت تربیت تکنسین یاد کرد و گفت : این مرکز با تلاشها و مساعدت دکتر پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سه رشته صنایع دستی و فرش دستباف، دوخت و تکنولوژی لباس و برق صنعتی در سال 93 افتتاح و راه اندازی شد .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار