عملیات اجرایی پروژه بین المللی " جامعه ایمن و شهر سالم " برای نخستین بار در آذربایجان شرقی در شهر جدید سهند آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۹۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 16 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، با اجرای این پروژه شهرجدید سهند در افق برنامه های آینده به شبکه جهانی جوامع ایمن پیوسته و لوح و گواهینامه مرکز همکاری های سازمان جهانی بهداشت  (WHO) را دریافت خواهند کرد.

در آیین شروع عملیات اجرایی این پروژه معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مزیت های جغرافیایی و آماده بودن بستر و  زیرساخت های فیزیکی و فرهنگی را از جمله علت انتخاب شهر سهند برای اجرای پروژه جامعه ایمن و شهر سالم در استان بیان کرد.

محمدصادق پورمهدی با اشاره به ویژگی های جامعه ایمن و شهر سالم گفت: در این جامعه تمامی خدمات شهری از نظر اجتماعی، فرهنگی و زندگی منطبق با استانداردهای بین المللی و شهرهای توسعه یافته ارایه می شود و در آن با اجرای برنامه های پیشگیری آمار حوادث به صفر و یا حداقل کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر استفاده از تجارب روز دنیا در اجرای طرح های محلی تصریح کرد: مدل و ماهیت طرح جامعه ایمن به گونه ی که باید در آن همه بخش ها پای کار بیایند و به صورت تیمی و با مشارکت مردم و نهادهای مدنی اهداف ان را محقق سازند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: این الگو بر همکاری های بین بخشی و مشارکت کلیه بخش های توسعه به ویژه نهادها و سازمان هایی که در زمینه تامین ایمنی مردم فعالیت می کنند مبتنی است و موفقیت آن در گروه مشارکت همگانی است.

وی اعلام کرد: براساس برنامه های سند تدبیر توسعه استان و نیز آمادگی سازمان های بین المللی پس از شهر جدید سهند این طرح در سایر شهرهای استان هم براساس اولویت اجرا خواهد شد.

پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کاهش بروزحوادث و کاهش آمار مرگ و میرهای ناشی از آن و نیز ارتقای ایمنی جامعه شهری و بهبود شاخص های زندگی از جمله اهداف "جامعه ایمن" است.

شهر جدید سهند واقع در 20 کیلومتری شمال غرب تبریز و در دامنه کوه سهند یکی از شهرهای آذربایجان شرقی است که با  هدف اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز تاسیس شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :