معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی قم خبر داد:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاوزی استان قم از فعالیت ۱۸۸ زنبوردار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 16 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از جهاد کشاورزی قم، حسین علی بیگی اظهار داشت: در سرشماری صورت گرفته از کلنی‌های زنبور عسل در سال ۹۴ که از تاریخ چهارم لغایت نهم مهرماه به صورت سراسری و به طور همزمان درکل کشور برگزار شد، در استان قم ۱۸۸ زنبوردار با تعداد ۱۳ هزار و ۷۹۳ کلنی شناسایی شده که مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در راستای حمایت از زنبورداران استان تعداد ۹۷ نفر جهت استفاده از بیمه تأمین اجتماعی از طرح هدفمندی یارانه‌ها معرفی شده‌اند و امیدواریم این طرح ادامه داشته باشد تا بتوانیم خدمتی به این قشر زحمتکش کرده باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه سخنان خود به خدمات دیگر این سازمان اشاره کرد و افزود: معرفی جهت استفاده از تسهیلات بانکی، برگزاری کلاس آموزشی جهت ارتقاء سطح دانش زنبورداران، صدور دفترچه جدید زنبورداری، بازدید از زنبورستان‌ها جهت رفع مشکلات زنبورداران استان به دلیل استقرار زنبورداران مهاجر و صدور مجوزهای کوچ از دیگر خدمات سازمان جهاد کشاوزی استان قم بوده است.

وی اضافه کرد: از مشکلات پیش آمده در استان کوچ بدون مجوز برخی از زنبورداران استان‌های دیگر به داخل استان است که این موضوع بروز مسائل حقوقی، مشکلات بهداشتی و تولیدی را برای زنبورداران استان در پی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار