کد خبر: ۱۳۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 16 November 2015

با حضور مسئولان سازمان بهزیستی، آموزش فنی و حرفه ای و جمعی از مسئولان استانی دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه معلولان در البرز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح این مسابقات پیش از ظهر امروز دوشنبه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید خدایی کرج برگزار شد و قرار است ۳۶ چهره برتر کشور در دور نهایی در ۸ رشته با هم به رقابت بپردازند.

این مسابقات حکم گزینشی مسابقات جهانی که فروردین ماه سال آینده در فرانسه برگزار شود را دارد.

امیدوار به درخشش معلولان در مسابقات جهانی فرانسه هستیم

معاون پژوهش وبرنامه ریزی سازمان فنی و حرفه ای کشور در این افتتاح این دوره از مسابقات گفت: امیدوارم با برگزاری با کیفیت دومین دوره مسابقات زمینه حضور پرقدرت تیم منتخب کشور را در مسابقات جهانی فراهم کنیم.

محمدحسین حاجیلو افزود: کشورمان همواره در تمام مسابقات جهانی حضوری موثر و موفق داشته است و ایمان دارم معلولان ما به مانند ورزشکاران ما در المپیک خواهند درخشید و توانمندی های ایران اسلامی را به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای طرح های موثری را برای مهارت آموزشی اقشار مختلف به خصوص اقشار آسیب پذیر جامعه دنبال می کند گفت: سه طرح آموزش، تولید، بازاریابی و فروش، طرح آموزش و توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و طرح آموزش و توانمند سازی روستاییان و مناطق کم برخوردار در دستور کار سازمان فنی و حرفه ای کشور است.

حاجیلو ادامه داد: سازمان فنی وحرفه ای تلاش کرده است در قالب ۶۲۰۰ استاندارد شغلی مهارت های لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهد و در جهت اشتغالزایی و بهره وری بیشتر افراد جامعه نقش موثری را ایفا کند.

اراده دولت مناسب سازی جامعه برای معلولان است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور هم در این مراسم با اشاره به اینکه اراده دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی مناسب سازی جامعه برای معلولان است گفت: در این طرح ها پیشگیری از معلولیت، آموزش رایگان معلولان، افزایش یک هزار درصدی مستمری معلولان با معلولیت شدید و سایر تسهیلات دیده شده است و امید داریم با اجرای آن بخشی از مشکلات این عزیزان مرتفع شود.

حسین نحوی نژاد افزود: مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد و فعالیت معلولان را دیگر اقدام دولت برای تسهیل فعالیت این قشر عنوان کرد و گفت: در این راستا ارگان های مختلف همکاری خوبی را آغاز کرده اند و امیدوارم ثمرات این کار در نهایت موجب رفاه و آسایش بیشتر معلولان شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای استان البرز هم در سخنانی با بیان اینکه البرز زیرساخت های مناسبی برای توسعه مهارت های فنی وحرفه ای دارد گفت: این استان در سال های متمادی میزبان مسابقات کشوری و استانی بوده است و در بخشی ویژه خدمات بین المللی نیز به ده ها کشور ارائه کرده است.

عزیزی افزود: خوشبختانه در کنار مسابقات ملی مهارت برای اقشار عادی جامعه دو سالی است شاهد برگزاری مسابقات مهارتی برای معلولان هستیم و این رقابت ها به محلی برای ابراز و نمایش شایستگی های قشر معلول تبدیل شده است.

وی ادامه داد: حضور موفق در مسابقات جهانی فرانسه مورد انتظار مسئولان فنی وحرفه ای کشور است و امیدوارم رقابت گزینشی بهترین های کشور در کرج به اعزام تیمی قدرتمند به مسابقات جهانی وکسب نتایج بهتر نسبت به دوره اول در برزیل منتهی شود.

رییس سازمان فنی و حرفه ای استان البرز همکاری تنگاتنگ سازمان فنی و حرفه ای با بهزیستی را در برگزاری این مسابقات مورد اشاره قرار داد و گفت: این همکاری به طور حتم می تواند در ادامه با برکات بیشتری همراه شود و شرایط به گونه ای رقم بخورد که طیف بیشتری از معلولان از آموزش های سازمان بهره مند شوند و به سمت توانمند سازی معلولان حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات ملی مهارت ویژه افراد دارای معلولیت از امروز ۲۵ آبان ماه آغاز شده است و تا ۲۷ آبان ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در رشته های طراحی وب، برنامه نویسی رایانه، نقشه کشی، نقاشی، کنده کاری چوب، عکاسی، طراحی شخصیت، و طراحی پوستر برگزار می شود و حضور عموم مردم برای تماشای توانمندی معلولان سراسر کشور آزاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار