کد خبر: ۱۳۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 16 November 2015

مدیرکل استاندارد استان البرز از برگزاری پنجمین همایش استاندارد و کیفیت در 27 آبان‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: اهدا لوح سپاس و تندیس به 13 واحد برتر در این مراسم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، فتانه شکرالهی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در اداره‌کل استاندارد البرز برگزار شد با اشاره به وضعیت استان در حوزه استانداردسازی، اظهار داشت: 640 واحد تولیدی و 134 واحد خدماتی در البرز وجود دارد که تولیدات آن‌ها مشمول استاندارد اجباری است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده به‌عنوان بازوی این سازمان فعالیت می‌کنند، افزود: سالانه حداقل 4‌بازرسی انجام و نمونه‌برداری‌های انجام شده به آزمایشگاه‌های همکار ارسال می‌شود و بر‌اساس نتایج، واحد تولیدی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز با بیان اینکه هزار و 102 پروانه استاندارد توسط واحدهای تولیدی اخذ شده است، تصریح کرد: 56 مرکز تفریحی در استان البرز وجود دارد که در سال گذشته 9 شهربازی و 135 دستگاه پلمب و به آن‌ها فرصت داده شد تا خود را به الزامات ایمنی و استاندارد مجهز کنند.

وی گفت: باتوجه به اهمیت شهربازی‌ها که بیشتر با کودکان در رابطه است، بازرسی مستمر از این محل‌ها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

شکرالهی با اشاره به طرح "طاها" اظهار داشت: در این طرح 6 هزار و 43 مورد بازدید در سال جاری از مراکز عرضه کالا و همچنین هزار و 573 مورد بازدید صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در 7 ماهه نخست سال جاری 2‌هزار و 795‌نمونه از واحدهای تولیدی اخذ و کنترل لازم روی آن انجام شده، خاطرنشان کرد: تعداد 118 مورد صدور پروانه جدید و 506 مورد تمدید پروانه در این مدت زمان توسط اداره‌کل استاندارد البرز صورت گرفته است.

مدیرکل استاندار البرز با بیان اینکه امسال نودمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد جشن گرفته می‌شود، گفت: سالانه 2 بار بازرسی از نازل‌ها و جایگاه‌های سوخت در این راستا انجام می‌شود و موارد لازم به آنان گوشزد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از کم‌فروشی، ترازوها و باسکول‌ها مورد بررسی و بازدید قرار می‌گیرد، یادآور شد: 13 هزار و 600 مورد وسایل سنجش سبک و 283 باسکول ثابت در سال جاری توسط عوامل استاندارد بازدید شد.

شکرالهی با بیان اینکه برای بحث کنترل کیفیت برای هر شیفت واحد تولیدی یک نفر در نظر گرفته می‌شود، افزود: در این راستا 10 هزار و 260‌نفر ساعت در سال جاری مدیران کنترل کیفیت آموزش دیده‌اند و همچنین هزار و 120 نفر از همکاران در اداره‌کل استاندارد مورد آموزش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزار و 205 مورد تاییدیه آسانسور انجام شده، خاطرنشان کرد: 75 آسانسور مربوط به ساختمان‌های قدیمی و قولنامه‌ای مورد بازدید قرار گرفت که متاسفانه همه آن‌ها عدم انطباق با استاندارد را داشتند.

مدیرکل استاندارد البرز با بیان اینکه 16 اعلام جرم علیه واحدهای تولیدی در سال 94 انجام شده است، یادآور شد: در این زمینه 29 مورد شکایت نیز صورت گرفت که واحدهای تولیدی موظف هستند رضایت شاکی را به هر نحوی جلب کنند و در غیر این صورت شاکی ‌می‌تواند بر‌اساس قانون به مراجع قانونی مراجعه کند.

وی با اشاره به اقدامات خاص و ویژه‌ای که در اداره‌کل استاندارد البرز انجام شد به بازرسی از 50 مدرسه و 30 مهدکودک اشاره کرد و گفت: الزامات و استانداردهای لازم برای بازرسی این محل‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد که پس از اتمام طرح، گزارش عدم انطباق آن به استانداری البرز ارسال می‌شود.

شکرالهی اظهار داشت: 176 مهدکودک دیگر نیز با همکاری بهزیستی در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه بازرسی مخازن CNG خودروهایی که به مسافران عمومی سرویس می‌دهند، انجام شد، افزود: بازرسی از 640 خودرو که در مجموع دارای 753 مخزن بودند، صورت گرفت که 66‌خودرو نیاز به اصلاح داشتند و 20 مخزن نیز اسقاطی و غیرقابل اصلاح ارزیابی شدند.

وی از برگزاری پنجمین همایش استاندارد و کیفیت در 27‌آبان‌ماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اهدا لوح سپاس و تندیس به 13 واحد برتر در این مراسم انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار