معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: 96 درصد جمعیت واجد شرایط ایلام باسواد هستند.
کد خبر: ۱۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 17 November 2015
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: 96 درصد جمعیت واجد شرایط ایلام باسواد هستند.
به گزارش تابناک ایلام، عباس شفیعی روز دوشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان آبدانان اظهار کرد: برمبنای سرشماری نفوس و مسکن سال 90 تعداد 28 هزار و 780 نفر از واجدین شرایط سواد آموزی (بین سنین 10 تا 49 سال) در استان ایلام از نعمت خواندن و نوشتن محروم هستند.
وی از جذب 95 درصدی سهمیه سواد آموزی استان ایلام در سال جاری خبر داد و افزود: در اجرای تقسیم بندی و ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، تا پایان امسال شش هزار و 500 نفر از افراد فاقد سواد در سطح استان از نعمت سواد برخوردار می شوند.
شفیعی ریشه کنی بیسوادی در استان را وظیفه همه دستگاه های اجرایی دانست و تاکید کرد: با تصویب شورای پشتیبانی سواد آموزی استان و دستور استاندار ایلام، پنج نمره ارزشیابی پایان سال مدیران اجرایی و آموزشی بر مبنای عملکرد و تعامل آنان با متولیان سواد آموری اعطا می شود.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام در جذب سواد آموز در رتبه اول کشور در سال جاری قرار دارد، یادآور شد: در اجرای مصوبات ستاد مرکزی شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی که توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شده، ادارات و نهادهای ذیربط بخصوص شهرداری ها و صنعت، معدن و تجارت موظف هستند در صدور جواز کسب و پروانه ساخت منازل مسکونی بین 30 تا 50 درصد به سواد آموزان موفق تخفیف ویژه بدهند.
شفیعی از اصلاح دقیق سامانه های ثبت با سوادان استان خبر داد و گفت: امسال مبلغ پنجاه میلیارد ریال بمنظور توسعه فعالیت های سواد آموزی و ارتقای سطح دانش و سواد در استان ایلام هزینه می شود.
وی ادامه داد: امسال با 80 دستگاه اجرایی، فرهنگی و نهادهای مردمی برای شناسایی، جذب و آموزش بیسوادان استان تفاهم نامه همکاری بسته ایم.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام افزود: برای افراد بی سواد در خانواده های زندانیان، 10 سال به شرایط سنی سواد آموزی آنان افزوده شده و این گروه از افراد بی سواد می توانند از سنین 10 تا 60 سال در کلاس های سواد آموزی شرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار