مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به آموزش مهارت های لازم به نیروی کار داشته باشیم، اظهار کرد: آموزشهای تئوری و دانشگاهی به تنهایی برای ورود به صنعت و کار کافی نیست .
کد خبر: ۱۳۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 19 November 2015
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه باید نگاه ویژه ای به آموزش مهارت های لازم به نیروی کار داشته باشیم، اظهار کرد: آموزشهای تئوری و دانشگاهی به تنهایی برای ورود به صنعت و کار کافی نیست .

داود ناصری امید در جلسه شورای مهارت شهرستان دالاهو گفت: امروز خدمات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی آموزشهای فنی و حرفه ای غیر رسمی در کشور به عنوان یکی از راهکارهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، می تواند در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش داشته باشد .

وی گفت: نگاهی به نیروی کار کشورهای مختلف نشان می دهد که کشورهای توسعه یافته دارای نیروی انسانی آموزش دیده هستند و امیدواریم تربیت نیروی انسانی ماهر در کشور ما نیز به فرهنگ و ضرورت تبدیل شود .

ناصری امید در ادامه با اشاره به وجود 22 مرکز ثابت دولتی و 300 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال در سطح استان، زیرساخت آموزش فنی و حرفه ای و دسترسی هم استانی ها به این آموزشها را مناسب خواند و گفت: 250 حرفه آموزشی در پنج خوشه صنعت، خدمات، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوریهای نوین در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان ارائه می شود .

وی همچنین از توسعه آموزشهای بازار محور مبتنی بر آموزش، تولید، بازاریابی و فروش با هدف افزایش اثربخشی و کارایی آموزشهای مهارتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دالاهو خبر داد .

ناصری امید با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای الگوی بازار محور گفت: در این مدل آموزشی جدید، کارآموزان همزمان با آموزش حرفه مورد نیاز، فرآیند تولید، بازاریابی و فروش محصول یا ارائه خدمات را در یک محیط کار واقعی یا شبیه سازی شده زیر نظر مربیان و متخصصان بازار را کار فرا می گیرند .

ناصری امید گفت: در شش ماهه اول امسال 99 هزار و 88 نفر ساعت آموزشهای فنی و مهارتی در دوبخش دولتی و خصوصی به مردم شهرستان دالاهو در قالب 10 حرفه آموزشی ارائه شده است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دالاهو 5 کارگاه ثابت از جمله صنایع چوب، اتومکانیک، برق، جوشکاری و طراحی و دوخت فعال است.

فرماندار شهرستان دالاهونیز گفت: در حال حاضر با توجه به نیاز بازار کار، آموزشهای فنی و حرفه ای در اشتغال زایی و کاهش نرخ بیکاری بسیار مؤثر است و نقش بسزایی در فقر زدایی و تقویت بنیه اقتصادی خانواده ها دارد .

لطف الله شهبازی گفت: آموزش و مهارت یابی تأثیر بسیاری در حوزه اشتغال دارد و مسئولان باید توجه ویژه ای به آموزشهای فنی و حرفه ای داشته باشند .

وی در این نشست با تقدیر از فعالیتهای گسترده اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه، اصلی ترین نیاز کشور را ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این مهم را کسب آموزشهای مهارتی دانست .

فرماندار شهرستان دالاهو کسب حداقل یک مهارت را برای هر عضو جامعه ضروری دانست و ادامه داد : در راستای توسعه آموزشهای فنی و مهارتی بایستی مباحث اطلاع رسانی و جلب مشارکت برای فراگیری این آموزشها گسترش یافته تا همه بتوانند از این امکانات استفاده نمایند .

شهبازی در ادامه خواستار توسعه و ترویج بیش از پیش آموزشهای فنی و حرفه ای در روستاها و مناطق محروم به ویژه روستاهای بخش گهواره شد و گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای با ارائه حرفه های مهارتی مختلف نقش چشمگیری در احیای صنعت، کشاورزی و صنایع دستی شهرستان دارد و باید به این باور برسیم که فنی و حرفه ای می تواند به عنوان بازویی توانمند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری مورد استفاده قرار گیرد .
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار