استاندار کرمانشاه با اشاره به سهم 50 درصدی مرزهای این استان در صادرات به عراق طی سال گذشته، از تلاش برای ایجاد سومین مرز رسمی در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 19 November 2015
استاندار کرمانشاه با اشاره به سهم 50 درصدی مرزهای این استان در صادرات به عراق طی سال گذشته، از تلاش برای ایجاد سومین مرز رسمی در کرمانشاه خبر داد.

اسدالله رازانی پیش از امروز در نخستین همایش جذب سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه اظهار کرد: به‌دنبال ایجاد یک مرز رسمی جدید برای کرمانشاه هستیم.

وی با اشاره به سهم 50 درصدی مرزهای استان کرمانشاه در صادرات سال گذشته به عراق، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته و قول‌های مساعد اخذ شده از دبیرخانه مناطق آزاد، منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به‌زودی به منطقه آزاد تبدیل می‌شود که افراد با سرمایه‌ گذاری در این منطقه از امتیازات ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه ظرفیت و پتانسیل‌های استان کرمانشاه را یادآور شد و افزود: کرمانشاه صاحب فرودگاه بین‌المللی به عنوان هاب منطقه‌ای است که در یک چشم‌ انداز 15 تا 20 ساله قصد داریم فرودگاه جدیدی را احداث کنیم.

رازانی با بیان اینکه در حال حاضر کرمانشاه به عنوان مقصد گردشگری تعریف شده است، ایجاد کریدور گردشگری بیستون ـ طاقبستان را یکی از پروژه‌های بزرگ در دست اقدام عنوان و بر فعالیت سرمایه‌ گذاران در این بخش تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: فاز ملایر تا کرمانشاه از راه‌آهن غرب کشور 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال 95 نیز به بهره‌برداری می‌رسد. فاز دوم این پروژه از کرمانشاه تا خسروی نیز با 20 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است.

استاندار کرمانشاه اتصال راه‌آهن غرب به عراق و سپس اردن طی سه سال آینده را موجب دسترسی به آب‌های آزاد و ممتاز کردن موقعیت سرمایه‌ گذاری در استان کرمانشاه عنوان کرد.

رازانی با اشاره به نقش مهم آب در صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: متوسط بارندگی‌ها در استان کرمانشاه طی سال گذشته 450 میلی‌متر و 2 برابر میانگین بارندگی‌های کشور بوده است و امسال نیز از ابتدای مهرماه متوسط بارش‌ها 250 میلیمتر بوده که 50 درصد از میانگین دوره بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: آمار فوق حاکی از این است که استان کرمانشاه در زمینه تأمین آب صنایع پتروشیمی مشکلی ندارد، ضمن اینکه 6 سد در استان با ظرفیت 500 میلیون مترمکعب وجود دارد و 9 سد با ظرفیت 450 میلیون مترمکعب نیز در دست اقدام داریم.

استاندار کرمانشاه انتقال آب در سامانه گرمسیری از استان کردستان به کرمانشاه و ایلام را موجب تحولی در بخش‌های مختلف دانست و تصریح کرد: از طریق این سامانه یک‌ میلیارد مترمکعب آب به این استان‌ها سرازیر می‌شود.

رازانی از بهره‌برداری از انتقال آب سامانه گرمسیری در سال آینده خبر داد و بیان داشت: از 49 کیلومتر تونل در دست احداث برای این پروژه حدود 46 کیلومتر احداث و تنها سه کیلومتر دیگر باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: با انتقال آب از سامانه گرمسیری حداقل 20 هزار هکتار و با تخصیص بیشتر که در حال رایزنی هستیم حدود 30 هزار هکتار آبیاری جدید در استان خواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه گفت: وزارت نیرو در تخصیص آب بین صنعت و کشاورزی استان همراهی دارد و در تأمین آب مورد نیاز به هر میزانی برای صنعت و کشاورزی قول همکاری داده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار