اما امروز که هنوز هم سرنوشت و هویت سه تن از قربانیان مازندرانی فاجعه منا همچنان مشخص نشده و جزو مفقودی‌ها هستند بازهم سه خانواده و سه شهر در استان مازندران چشم به در و گوش به انتظار زنگ تلفن مانده‎اند تا شاید این یک خواب باشد، یک خواب پریشان ....
کد خبر: ۱۳۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 19 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، بالاخره پس از روزها و هفته ها چشم انتظاری حالا که اشک در چشمان خانواده حجاج مفقود شده در سرزمین مقدس وحی خشکید خبر آمد که جسم سه حاجی دیگر در سرزمین محمدی(ص) جاودانه شد و این پایان یک تراژدی برای این خانواده ها بود.
تائید تدفین 3 تن از جان‌باختگان مازندرانی فاجعه منا در مکه تازه ترین خبری بود که امروز مسئولان مازندرانی حج و زیارت تائید کردند و این آب سردی بود بر چشمان خواب آلوده فرزندان و همسرانی که گمان خود را یقین یافتند.
پیکرهای مطهر این حجاج در حالی آرامش را در سرزمین پیامبر و هوای رسول مهربانی یافتند که تا سالها خاطرات آنان و یاد قصاوت عمال دولت صهیونیستی پاک نخواهد شد و تاریخ آنرا ثبت خواهد کرد.
تدفین سه تن از جان‌باختگان مازندرانی فاجعه منا به نام‎های عباس جعفری مدیر کاروان قائم‌شهر، نصرالله جعفری از کاروان نور و ابراهیم صادقی‌واسکسی در مکه در شرایطی تایید شد که اعلام شده خانواده آنان درباره این موضوع رضایت دارند و انتقال پیکر به کشور صورت نمی‌گیرد.
اما امروز که هنوز هم سرنوشت و هویت سه تن از قربانیان مازندرانی فاجعه منا همچنان مشخص نشده و جزو مفقودی‌ها هستند بازهم سه خانواده و سه شهر در استان مازندران چشم به در و گوش به زنگ تلفن مانده‎اند تا شاید این یک خواب باشد، یک خواب پریشان ....
یاد شیخ رسولی که روزی با شنیدن تعرض به حجاج نوجوان بیت الله الحرام لباس احرام مستحب را بر تن حرام کرد و اولین بار عزت مردم مسلمان ایران را با حج مستحبی معامله نکرد بخیر...
او در تاریخ 21 فروردین 1394 شش ماه قبل از این فاجعه انسانی صعودیها در واکنش به تعرض به چند نوجوان ایرانی در فرودگاه عربستان گفته بود: "همه باید نسبت به این قضیه موضع بگیرند و با توجه به اینکه همه ما عاشق و آرزومند مکه و مدینه هستیم این سفر مستحبی را تعطیل کنیم و از این طریق موقتا یک فشار بر سعودی‎ها بیاوریم تا بفهمند که چه اقداماتی را انجام داده‌اند، یک عذرخواهی ساده فایده‎ای ندارد، اینکه شخص در دادگاه آنها محکوم به انجام خلاف شرع شود ابتدایی‌ترین حق ما است و نباید به این اندازه اکتفا کنیم، باید با هم‌بستگی مردم حتی آنهایی که ثبت‌نام کرده‎اند و پول داده‎اند اعلام کنند که ما حاضر نیستیم به این سفر برویم و من نیز همانند همه مردم و همه سیاسیون در کنار علما و مراجع این موضع را دارم و اقدام عملی انجام می‎دهم، بنده در روز 24 فروردین عازم حج هستم و همه کارها انجام شده است اینجا اعلام می‌کنم به خاطر ابراز تنفر و محکومیت دولت سعودی و برای حمایت از مردم مظلوم ایران و نظام اسلامی و جامعه اسلامی این سفر را لغو می‎کنم و خواست ما از دولت این است که تا زمانی که این وضعیت اصلاح نشده عمره را لغو کند."
به امید روزی که راه خانه خدا را آسفالت شده طی کنیم...
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار