کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: رسانه ها و ابزارهای نوین ارتباطی می توانند دوست و رفیق کتابخوانی باشند، نه رقیب آن.
کد خبر: ۱۳۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲ 21 November 2015
کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: رسانه ها و ابزارهای نوین ارتباطی می توانند دوست و رفیق کتابخوانی باشند، نه رقیب آن.

رضا کریمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از سرانه مطالعه در کشور که مورد تایید همه نهادها باشد وجود ندارد، گفت: با این حال در اینکه سرانه مطالعه در کشور پایین است تردیدی وجود ندارد.

کریمی با بیان اینکه رفع مشکل پایین بودن سرانه مطالعه و کم رغبتی و بی رغبتی افراد به مطالعه کتاب نیاز به برنامه ریزی دارد، گفت: مسئولان فرهنگی باید در راستای ارتقای سرانه مطالعه برنامه ریزی کنند.

کریمی با بیان اینکه از ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه ها می توان در راستای ارتقای سرانه مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه یاری گرفت، گفت: نباید این ابزارها را رقبای کتاب و کتابخوانی دانست، بلکه باید با برنامه ریزی درست رسانه ها و ابزار های نوین ارتباطی را به خدمت مطالعه گرفت.

کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه سپس با تاکید بر ظرفیت های فضای مجازی گفت: با برنامه ریزی درست می توان از ابزارهای نوین ارتباطی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه بهره گرفت.

کریمی گفت: تبلیغات تلویزیونی کتاب و برگزاری نشست ها و میزگردهای نقد و معرفی کتاب در رسانه ملی، فعالیت گروه های مجازی کتاب و کتابخوانی، راه اندازی سایت های معرفی کتاب و ... نمونه هایی از استفاده از ابزارهای نوین جهت نهادینه کردن فرهنگ مطالعه هستند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار