معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
وی، نهادینه کردن کامل فرهنگ قرآنی را نیازمند یک عزم ملی دانست و خاطر نشان کرد: تمامی سازمان های دولتی و حتی سازمان های مردم نهاد باید نهایت تلاش خود را در این راستا به کار گرفته و با ایجاد یک هم افزایی بیشتر، توسعه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 21 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در تبریز، افزود: تحقق جامعه اسلامی و همچنین تحقق اهداف انقلاب اسلامی، در گرو توجه بیش از پیش به قرآن کریم و نهادینه کردن این فرهنگ در کشور است.

وی، نهادینه کردن کامل فرهنگ قرآنی را نیازمند یک عزم ملی دانست و خاطر نشان کرد: تمامی سازمان های دولتی و حتی سازمان های مردم نهاد باید نهایت تلاش خود را در این راستا به کار گرفته و با ایجاد یک هم افزایی بیشتر، توسعه فرهنگ قرآنی را بیش از پیش مد نظر قرار دهند.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر لزوم برگزاری تمامی مسابقات قرآنی استانی به صورت یکجا ادامه داد: تحقق این مهم از بعد تبلیغاتی نیز می تواند نقش بسیار ویژه ای در آشنا کردن هر چه بیشتر مردم و بخصوص قشر جوان با فرهنگ قرآنی داشته باشد.

به گفته شبستری آشنایی هرچه بیشتر خانواده ها و ورود قرآن به بطن خانواده ها، رشد، تعالی و توسعه کشور را بیش از پیش محقق خواهد کرد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود، جنگ و خونریزی در برخی جوامع اسلامی را ناشی از دوری از اصل اسلام و قرآن دانست و خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده است که مسلمانان هم علیه یکدیگر می جنگند؛ آل سعود و وهابیت متحجر با سلاح هایی که آمریکا و ایادی استکبار در اختیارشان قرار می دهند مسلمانان را به خاک و خون می کشد.

وی گفت: داعش و گروهک های تروریستی با حمایت استکبار جهانی و به اسم دین و قرآن و با گفتن لا اله الا الله سر مسلمانان را می برند که این در هیچ کجای اسلام نیامده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای تبلیغ و نشر فرهنگ قرآنی ادامه داد: بهترین زمان برای آموزش قرآن، دوران کودکی است که توجه به این مهم، در شکل گیری شخصیت، اخلاق و رفتار کودکان و ورود آنان به دوران نوجوانی نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

شبستری همچنین از دستگاه های متولی آموزش قرآن خواست تا در کنار آموزش ترتیل، حفظ و قرائت قرآن، سیاست‌های مناسبی در راستای افزایش هدایت جوانان به تدبیر در قرآن اتخاذ کنند.

وی همچنین از حوزه های علمیه خواست تا نسبت به افزایش شبهات دینی، واکنش نشان داده و پاسخ مناسب داشته باشند.

شبستری با اشاره به فعالیت بیش از 20 شبکه ماهواره ای در راستای ترویج تشیع انگلیسی، گفت: تمامی دستگاه های مربوطه باید سیاست های مناسبی برای مقابله با تبلیغات منفی این شبکه ها در پیش گیرند.

سی و هشتمین دوره استانی مسابقات قرآن کریم با رقابت 370 نفر در دو بخش خواهران و برادران امروز با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
میبینم که دکتر شبستری حضور رسانه ایشون رو زیاد کردن! شاید خبرهایی در راهه!
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
ناب شبستری به داد منطقه آزاد ارس برسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :