کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: طرح استمرار کشت سیب زمینی، پیاز و گوجه فرنگی تولید زمستانی در فارس اجرا شد.
کد خبر: ۱۳۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 22 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:کیکاووس نجفی گفت: امسال در طرح استمرار کشت، سطح کشت سیب زمینی با 100هکتار افزایش نسبت به سال 93، به 500 هکتار رسیده است.

وی افزود: کشت سیب زمینی درمنطقه دُرز و سایبان شهرستان لار از اواخر شهریور تا اواخر مهر شروع شده، پیش بینی می شود از این کشت حدود 18 هزار تن محصول در زمستان برداشت شود.

نجفی بیان کرد: همچنین درطرح استمرار کشت پیاز که از نیمه دوم آبان ماه آغاز شد، 300 هکتار از اراضی در شهرستان های جنوبی زیر کشت این محصول می رود.

کارشناس مسئول سبزی و صیفی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کاشت گوجه فرنگی تولید زمستان در سطح دو هزار هکتار از اراضی لار، لامرد و مُهر از اواخر مرداد ماه 94 شروع شد و تا اوایل آبان ماه ادامه داشت و از اوایل آذرماه جاری برداشت آن آغاز می شود.

نجفی ادامه داد: پیش بینی می شود از کشت زمستانی گوجه فرنگی در فارس 80 هزار تن محصول برداشت شود.

به گفته وی، کشت گوجه فرنگی در فضای باز به صورت داربستی در سطح شش هکتار انجام شده و برای انجام این کشت مولفه هایی همچون افزایش بهره وری از منابع تولید، افزایش عملکرد و کاهش هزینه های تولید در نظرگرفته شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار