کد خبر: ۱۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰ 13 March 2015
برترین های آثار پویانمایی در چهار بخش ایران، دانشجویی، دینی و بین الملل انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر در نهمین جشنواره بین المللی پویانمایی برگزیدگان در مراسم با شکوهی تندیس های جشنواره را دریافت کردند.

هیات داوران سه تندیس طلایی، نقره ای و برنزی خود را به سه فیلم اول، دوم و سوم جشنواره اهدا کرد که در این میان تندیس طلایی فیلم اول همراه با جایزه نقدی به دلیل استفاده استادانه و با معنا از تکنیک شن برای ساختن داستانی شاعرانه و عمیق به مریم کشکولی نیا برای فیلم quotation mark وقتی که بچه بودم quotation mark اهدا کرد.

تندیس نقره ای فیلم دوم همراه با جایزه نقدی به علت مضمون انسانی و جهان شمول با استفاده بدیع از تصویرگری و فضاسازی شرقی به ساره شفیع پور کارگردان فیلم quotation mark درخت quotation mark تعلق گرفت.

هیات داوران جایزه سوم خود را شامل تندیس برنزی همراه با جایزه نقدی به خاطر انتخاب به جا و اجرای هنرمندانه تکنیک تصویرسازی برای خلق فضای یک دست، داستانی تاثیرگذار و شاعرانه به غلامرضا کزازی کارگردان فیلم quotation mark قلب مترسک quotation mark اهدا کرد.

حمید کریمیان کارگردان فیلم quotation mark بزغاله های ابری quotation mark نیز موفق شد تندیس طلایی بهتری فیلم با موضوع کودک و نوجوان همراه با جایزه نقدی را به خاطر رویکرد هوشمندانه و موفق در خلق داستانی کودکانه و زیبا به خود اختصاص دهد.

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به دلیل خلق داستان و کاراکتری جذاب، کمیک، بومی و نشان دادن هوشمندانه امکانات فرهنگ و هنر ایرانی در خلق پویانمایی ملی به مهدی آقاجانی کارگردان فیلم quotation mark گل و بلبل پشت و رو نداره quotation mark تعلق گرفت.

آقاجانی به عنوان فیلم نامه نویس همین اثر موفق شد جایزه دیگری را برای بهترین فیلم نامه جشنواره شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به خاطر استفاده استادانه از امکانات رسانه در خلق داستانی گویا،‌ دو پهلو و طنز آلود از آن خود کند.

هیات داوران بخش مسابقه ایران در ادامه تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی را همراه با جایزه نقدی به علت رویکرد مبتکرانه در خلق نمونه ای عالی از یک فیلم تلویزیونی برای مخاطب خردسال به ریحانه کاوش کارگردان فیلم quotation mark هزار و یک داستان: خرگوش دهمی quotation mark اهدا کرد.

در بخش بهترین اثر تبلیغی تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به علت ایجاز هنرمندانه و طنز موفق در تبلیغ ایده محوری محصول به محمد خیراندیش کارگردان فیلم quotation mark زر ماکارون quotation mark اهدا شد.

تندیس طلایی جشنواره همراه با جایزه نقدی برای عنوان بهترین پویانما به مهدی علی بیگی کارگردان فیلم quotation mark این رو اون رو quotation mark به علت استادی در پویانمایی زیبا، سرگرم کننده و باور پذیر اختصاص یافت.

آرش کریمی نیز برای فیلم quotation mark تمام زمستان هایی که ندیده ام quotation mark موفق به کسب تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به خاطر بهترین فضاسازی و تلفیق هنرمندانه نگاه واقع گرا در به تصویرکشیدن مصائب انسانی جنگ شد.

تندیس طلایی و جایزه نقدی بهترین موسیقی بخش مسابقه ایران به خاطر خلق نوآورانه،‌موسیقی روایی و افکتیو با استفاده از موسیقی سنتی ایرانی به اسماعیل شافعی برای فیلم quotation mark اسب quotation mark تعلق گرفت.

هیات داوران جایزه بهترین صداگذاری جشنواره را شامل تندیس طلایی همراه با جایزه نقدی به علت استفاده خلاقانه و موثر از صدا و موسیقی افکتیو به بهروز شهامت برای فیلم quotation mark اختیار quotation mark اهدا کرد.

جایزه بهترین فیلم تجربی بخش مسابقه ایران جشنواره یک تندیس نقره ای همراه با جایزه نقدی بود که به خاطر شهامت در پیوند نگاه سینمایی و تکنیک های متحرک سازی در خلق روایتی ذهنی و شخصی به شیوا صادق اسدی برای فیلم quotation mark پدر بزرگ quotation mark اهدا شد.
داوران این بخش از جشنواره در آیین پایانی این رویداد هنری با اهدای 4 دیپلم افتخار همراه با جایزه نقدی از کارگردان های این آثار نیز قدردانی کردند.

نخستین دیپلم افتخار این بخش به الیکا مهران پور کارگردان فیلم quotation mark برعکس quotation mark ،‌دومین دیپلم افتخار به عباس جلالی یکتا و حجت اعظم پور کارگردانان فیلم quotation mark آقای بنفش quotation mark تعلق گرفت.

دیپلم افتخار سوم به لیلا خلیل زاده کارگردان فیلم quotation mark ماهی سرخ شده quotation mark و چهارمین دیپلم افتخار به بابک نکوهی و بهنود نکویی کارگردانان فیلم quotation mark استریپی quotation mark اهدا شد.

دو جایزه ویژه دبیر جشنواره نیز به مقداد اسدی لاری کارگردان فیلم quotation mark سیمرغ quotation mark و الکساندر پتروف کارگردان شهیر روسی تعلق گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار