مشاور استاندار کردستان مطرح کرد
مشاور زیست محیطی استاندار کردستان حفر چاه‌های غیر مجاز و ساخت و سازهای گاها غیر قانونی و خشکسالی را بزرگترین تهدید برای وضعیت کنونی دریاچه زریبار عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 25 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، فریبا رضایی در حاشیه برگزاری چهارمین کارگاه تدوین برنامه مدیریت یکپارچه زیست بومی تالاب زریبار در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار کرد: این کارگاه برای چهارمین بار متوالی با مشارکت سازمان ها و نهادهای بهره بردار و همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان و انجمن سبز چیا، برای پیشبرد راه کارهای عملی نجات بخشی زریبار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نتایج و میزان کاربرد عملی چهارمین کارگاه در یک جلد کتاب تالیف و به استانداری تحویل می شود، گفت: برای برنامه ای بلند مدت و یکپارچه، جمع بندی این نشست های تئوری به اداره کل حفاظت محیط زیست کل کشور ارسال و کارشناسی های لازم و راه کارهای عملی برای نجات بخشی تالاب زریبار تدوین خواهد شد.

مشاور زیست محیطی استاندار کردستان برگزاری چنین کارگاهی را برای شرایط فعلی دریاچه بسیار موثر و مفید دانست و تاکید کرد: بی شک برگزاری چنین کارگاه‌هایی با رویکرد بازده عملی و علمی به نوع حساس سازی و فرهنگ حمایت بیشتر از نجات بخشی دریاچه در میان نخبگان و خود مردم استان و مریوان بیشتر خواهد کرد.

وی وجود دریاچه زریبار را یک امتیاز بزرگ در بخش های مختلف گردشگری و توسعه توریسم در غرب کشور و مریوان دانست و گفت: وجود چنین نعمت بزرگی در استان کردستان و شهرستان مریوان خود می تواند بزرگترین پشتوانه برای توسعه پایدار و اشتغال باشد.

رضایی حفر چاه‌های غیر مجاز، ساخت و سازهای گاها غیر قانونی و خشکسالی را بزرگترین تهدید برای وضعیت کنونی دریاچه زریبار دانست.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین بازده برگزاری کارگاه تئوری و نشست های تخصصی را گذار از مرحله تئوری و تبدیل به اجرایی شدن این راه حل‌ها برای برطرف کردن تهدیدات و عوامل تخریب انسانی در دریاچه زریبار عنوان کرد.

مشاور زیست محیطی استاندار کردستان گفت: دولت تدبیر و امید همواره در راستای سیاست های جانبدارانه خود در خصوص موضوع حفظ محیط زیست و حمایت از آن، تلاش و اهتمام زیادی در طول چند سال گذشته در رابطه با احیا دریاچه زریبار و کاهش آسیب‌های آن انجام داده است.

وی با اشاره به موضوع تصویب مناطق آزاد مریوان و بانه در دولت، افزود: بی شک مطالعات توسعه این مناطق باید با ارزیابی های زیست محیطی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار