کد خبر: ۱۳۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱ 26 November 2015

شرکت آب و فاضلاب استان البرز روز چهارشنبه در شهرجدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ مانور زلزله اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز در حاشیه این مانورگفت: تاسیسات و شبکه های آب و فاضلاب در مقابل زلزله بسیار آسیب پذیر هستند و براین اساس باید اقدامات پیشگیرانه در این مواقع اجرا شود.

وی بیان داشت: متولیان حوزه ی آب و فاضلاب بایستی پیش بینی ها و آمادگی لازم را برای رویا رویی با این فاجعه طبیعی داشته باشند.

غلامرضا رضایی فر افزود :با توجه به مشکلات احتمالی ناشی از حوادث مختلف برای تاسیسات تحت پوشش، سال گذشته پنج مانور زلزله،إمدادی و مدیریت بحران ، سایبری وزیستی در سطح استان برگزار و امسال هم این مانور در قالبی دیگر اجرا شد.

وی بیان داشت: البته مانورامروز فرض بر وقوع زلزله در استانی دیگر است که البرز برای امداد رسانی وارد عمل شده است.

وی افزود: در حوادثی مانند زلزله مشکلاتی درآبگیرهای سطحی و چاهها، سازه های آبگیری و ایستگاه های پمپاژ ، خطوط لوله و شیر آلات و حتی انفجار در فاضلاب و تاسیسات همراه است.

رضایی فر گفت :در مانور امروز٦٠نفر نیروی عملیاتی أعم از گروه های لوله گذاری، رفع حوادث آب و فاضلاب ،مکانیکال برق و آبرسانی ،ایمنی و بهداشت و کفیت آب تامین برق با دستگاه دیزل ژنراتور نصب دستگاه گند زدایی و رفع گرفتگی شبکه فاضلاب توان خود را به نمایش گذاشتند.

رضایی فر در پایان از همکاری صمیمانه ی استاندار و مدیران دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استانداری،دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت مهندسی آبفای کشور،فرماندار ساوجبلاغ،نیروی انتظامی،پلیس راهور،مراکز خدماتی گاز،برق،شهرداری،هلال احمر،آتشنشانی،اورژانس و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد دست اندرکاران و همیاران برای برگذاری موفق این مانور تقدیر و تشکر کرد.

ابوالقاسم پالیزگیرفرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم گفت: هدف از مانور بالا بردن سطح دانش عوامل مدیریت بحران ،شناسایی ضعف و قوت آنها و انتقال معلومات و تجربیات مختلف پرسنل خدمات رسان و... است.

وی گفت: رعایت اصول مدیریت بحران که شامل آمادگی ،مقابله،بازسازی و بازتوانی است ضامن جلوگیری از آسیب میباشد.

وی افزود: اولین نکته دراجرای مانور جدی گرفتن آن میباشد و باید بدون توجه به سوری بودن آن بسیار جدی و با دقت و هدفمند اجرا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار