مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی از وعده تامین 75 میلیارد مترمکعب آب از سوی وزارت نیرو برای رفع بحران آب کشور خبرداد.
کد خبر: ۱۳۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷ 28 November 2015

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران، سیدمحمدحسین شریعتمدار در سی‌ و ششمین سمینار حفظ نباتات کشور در بابلسر، اظهار کرد: به دلیل کم‌آبی در کشور با یک بحران مصیبت‌بار روبه‌رو شده‌ایم.
وی تصریح کرد: در اوایل دهه 50 تعداد دشت ممنوعه از 680 دشت، پنجاه مورد بوده است که به 320 دشت رسیده است.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی افزود: سرآنه آب تجدیدپذیر در دهه 40 برابر با 5555 متر مکعب بود که در حال حاضر به 1400 مترمکعب رسیده است.
شریعتمدار با اشاره به اینکه تعداد حفرچاه کشور از 50 هزار حلقه به بالای 800 هزار حلقه رسیده است، خاطرنشان کرد: جریان آب سطح رودخانه‌ها از متوسط 88 میلیارد مترمکعب به زیر 50 درصد رسیده است و این امر در آینده مشکل‌آفرین می‌شود.
وی با بیان اینکه در 12 سال گذشته 135 میلیارد مترمکعب آب تجدیدپذیر وجود داشت اما امروز این میزان به 104 میلیاردمکعب کاهش یافته است، اظهار کرد: بحران آّب در سال‌های آینده برای کشور مصیبت‌بار است.
مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت نیرو وعده تامین 75 میلیارد مترمکعب آب را داده است که در صورت تامین می‌توانیم از این فرصت برای ترمیم منابع خود بهره ببریم.
شریعتمدار در پایان تنها راه حل این بحران را یک نگاه اعتقادی به مسئله دانست و گفت: باید یک تحول بنیادی در سازمان حفظ نباتات به وجود بیاید تا مشکلات برطرف شود.

خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار