مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 58 هزار و 345 نفر نیرو در بخش حمل و نقل استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 29 November 2015
جواد وحدتی‌فرد در هشتمین جلسه شورای اداری استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی حمل و نقل اظهار کرد: در آذرماه سال 62 تعداد کشتی‌های منتظر تخلیه در بندرهای ایران زیاد شده بود و مشکلات زیادی را برای حمل و نقل به بار آورده بود طوری که در آن هنگام رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) با صدور فرمانی دستور اعزام کامیون‌ها و تریلری‌های پرتعدادی برای تخلیه بارها را صادر کردند که طی آن مشکل تجمع کالاهای وارداتی در بندر‌های ایران به مرور حل شد و 14 سال بعد به پیشنهاد وزرات راه و ترابری این روز در تاریخ 26 آذرماه به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 58 هزار و 345 نفر نیرو در امور حمل و نقلی استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، هر چند این استان قطعه‌ای از بهشت است اما در هر بخشی رتبه‌های اول تا سوم را کسب می‌کند که از این حیث صنعت حمل و نقل جایگاه ویژه‌ای در بین این رتبه‌ها دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه هفت درصد کالای کشور از استان خراسان رضوی جابه جا می‌شود، خاطر نشان کرد: در بحث صادرات 25 درصد کالاهای استان به برخی از استان‌ها جابه جا می‌شود و همچنین از تعداد 23 پایانه مرزی کشور چهار پایانه در این استان واقع است و تعداد 169 شرکت حمل و نقل بین‌المللی در این استان واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه در بحث ترانزیت خروجی رتبه نخست کشور را داریم، تصریح کرد: متاسفانه آمار متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی هر چند 10 درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته است اما در این مورد رتبه دوم را در کشور دارا هستیم.

وحدتی‌فرد تبیین کرد: در مبحث ارائه نکات ایمنی آموزش‌های لازم را برای یک هزار و 84 مدرسه فراهم کردیم و همچنین 23 پاسگاه پلیس استان در حال بهره‌برداری است.

وی در پایان یادآور شد: در بحث خدمات رفاهی بین راهی 28 مجتمع در راه‌های استان به ارائه خدمات می‌پردازند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار