مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت:
35 میلیارد ریال جهت اشتغالزایی مددجویان بهزیستی در نیمسال اول سال 94 پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 29 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: 35 میلیارد ریال جهت اشتغالزایی مددجویان بهزیستی در نیمسال اول سال 94 پرداخت شده است.
فرهاد قیصربیگی روز یکشنبه در دیدار با فرماندار چرداول اظهار کرد: برای اشتغالزایی پایدار و استقلال خانواده های هدف در سال جاری 90 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تا پایان شش ماهه اول امسال 35 میلیارد ریال آن محقق و به مددجویان پرداخت شده است.
وی افزود: تسهیلات در قالب طرح های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و دامپروری است که زمینه اشتغال بیش از 400 نفر را نیز فراهم کرده که در صورت همراهی و همکاری بانک های عامل استان مابقی اعتبارات تا پایان سال جذب و به سایر متقاضیان پرداخت می شود.
قیصربیگی در خصوص سیل اخیر در استان و خسارت وارده به زیر ساخت ها و منازل مددجویان گفت: بدلیل باران های سیل آسا خسارت زیادی به منازل مددجویان وارد شد که با مساعدت مسئولان سازمان بهزیستی کشور اعتبارات مناسب در این خصوص به استان اختصاص یافته و در آینده نزدیک به استان تزریق می شود.
وی خاطر نشان کرد: در حادثه سیل یک میلیارد ریال توسط بهزیستی در قالب سبدهای غذایی به مددجویان هزینه شد.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام به برنامه های متنوع این نهاد در ستاد اربعین اشاره کرد و افزود: سه کمیته اطلاع رسانی، خدماتی و اسکان در این سازمان جهت ارائه خدمات به زائرین تشکیل شد که در کمیته خدمات دو پایگاه در شهر مهران و پایانه مرزی دایر شده و وسایل کمک توانبخشی اعم از ویلچر و عصا به گروه های هدف ارائه می کند و ماشین های اورژانس اجتماعی نیز در مهران مستقر شده است.
قیصربیگی با اشاره به اینکه کمیته مفقودان به بهزیستی محول شده است، گفت: تاکنون 12 زائر گمشده به خانواده هایشان تحویل شده اند.
فرماندار شهرستان چرداول در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از کارشناسان بهزیستی ایلام گفت: بهزیستی وظیفه ای سنگین با دایره گسترده بر عهده دارد.
پرویز کولانی افزود: مردم و مشارکت های عمومی نقش مهمی در توسعه برنامه های بهزیستی دارد و این سازمان به تنهایی قادر به اجرای برنامه های محرومیت زدایی ناتوانان و کاهش آسیب های اجتماعی نیست.
وی با اشاره به اینکه نقش بهزیستی در کاهش آسیب های اجتماعی پررنگ تر است، گفت: شهرستان چرداول در موقعیت جغرافیایی ویژه ایی قرار دارد و همین عامل باعث شده که در معرض آسیب های اجتماعی قرار بگیرد و باید نگاه مسئولان بهزیستی استان به این منطقه ویژه و خاص باشد.
کولانی خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته دولت تدبیر و امید اعتبارات و کمک های مناسبی در حوزه اشتغال و تامین مسکن مددجویان و حتی بکارگیری نیروهای تحصیل کرده انجام داده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار