اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران؛
براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، با توجه به ریزش هوای سرد از بعداز ظهر و عصر امروز(پنجشنبه 12 آذر) به منطقه، دمای هوا در روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده به شدت کاهش یافته و یخبندان در سطح استان اتفاق خواهد افتاد.
کد خبر: ۱۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 03 December 2015

اداره کل مدیریت بحران استانداری اردبیل اعلام کرد، براساس اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، با توجه به ریزش هوای سرد از بعداز ظهر و عصر امروز(پنجشنبه 12 آذر) به منطقه، دمای هوا در روزهای جمعه تا دوشنبه هفته آینده به شدت کاهش یافته و یخبندان در سطح استان اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تابناک اردبیل، همچنین در این اخطاریه، رعایت مواردی در بخش های کشاورزی، راهداری و عمرانی توصیه شده است که به شرح زیر می آید:

الف)در بخش کشاورزی:


1- حفاظت از گل و گیاه در فضای باز و بازدید مکرر و تنظیم دمای انبارها، مراکز پرورش ماهی، دامداری و مرغداری ها، حفاظت از تجهیزات گلخانه ای و آبیاری تحت فشار و محافظت از کندوهای زنبورعسل.
2- بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان.

ب)در بخش راهداری:

1- توصیه به رانندگان جهت اجتناب از تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی استان(به ویژه جاده های مواصلاتی خلخال به اسالم و خلخال به پونل).
2- توصیه به رانندگان برای تجهیز خودروها شامل همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت تجهیزات خودرو شامل برف پاک کن، ضدیخ رادیاتور و امکانات تکمیلی مانند تجهیز به چراغ های مه شکن.
3- توصیه به راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی در جاده ها و کنترل ذخیره بسته های نمک- ماسه در انبارها در سطح راه های اصلی و فرعی مناطق کوهستانی.
4- توصیه به شهرداری های مناطق سردسیر استان جهت تجهیزات برف روبی یا برف زدایی در معابر عمومی.

ج) در بخش عمرانی و مدیریت توزیع حامل های انرژی:

1- پیشگیری از یخردگی لوله های آب و مخازن آب در معرض هوا
2- توقف عملیات بتن ریزی از روز جمعه و در هفته آینده.
3- پیشگیری از اتلاف گرما در ساختمان های مسکونی و اداری و مدیریت توزیع حامل های انرژی به ویژه صرفه جویی در مصرف گاز شهری به دلیل افت فشار گاز.

گفتنی است، براثر بارش برف اختلال در تردد وسایط نقلیه در مناطق کوهستانی استان به ویژه گردنه الماس انتظار می رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار