به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تسلیت اربعین حسینی و 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم‌(ص) و شهادت امام حسین مجتبی (ع) اظهار داشت: همایش بی‌نظیر اربعین حسینی همایش عشق و ایمان بوده است و به تعبیر مقام معظم رهبری حضور میلیون‌ها زائر عاشق با پای پیاده کنگره عظیم اسلامی را تشکیل داده است که هیچ سابقه و نظیری نداشته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: عموم مسلمانان غیر از شیعیان اهل سنت و اقلیت‌ها در این راهپیمایی میلیونی بار دیگر عظمت اسلام و اتحاد اسلامی را به نمایش گذاشت، بالاترین از این حضور اقلیت‌های مذهبی مانند مسیحیت در این پیاده‌روی ها ثابت کردند که این اجتماعی بالاتر از وحدت اسلامی است.

میرعمادی تصریح کرد: حضور مسلمانان و اقلیت‌های مذهبی در کربلا وحدت بر محور توحید بوده است و پیام اربعین این است که توحید، در دعوت به توحید، دوری از شرک، مبارزه با ظالم و ظلم و استکبار جهانی است.


امام جمعه خرم‌آباد گفت: مهم‌ترین پیام پیاده‌روی اربعین حسینی این است که راه نجات بشریت تداوم راه حسینی است.

وی به 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسین مجتبی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در این روز باید همین پیام اربعین را دنبال کنیم، چراکه طبیعتاً از سیره پیامبر در حفظ ایمان، وحدت و همدلی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: پیامبر مسلمانان را یکپارچه کرد و از تفرقه بین مسلمانان جلوگیری کرد از این رو امروز ضرورت وحدت امت اسلامی زمینه‌ساز حاکمیت اسلامی است و این وحدت باید سبب ریشه‌کن شدن ظلم و ظالم در دنیا باشد.

میرعمادی با اشاره به اینکه ضروری‌ترین چیزی که ما امروز نیاز داریم وحدت اسلامی است اظهار کرد: در روز 28 صفر زیارت پیامبر اکرم (ص) از راه دور نباید فراموش شود.

وی در ادامه به 16 آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: نماد استکبارستیزی دانشجویان عزیز و حرکت آنها بر ضد استکبار و آمریکا بوده است که اگر پیشینه تاریخی 16 آذر را مطالعه کنیم حرکت دانشجویان ایستادگی در برابر استکبار و آمریکا بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطر نشان کرد: جنبش دانشجویی مهمترین ویژگی آن استکبار ستیزی است از این رو مقام معظم رهبری چند نکته را به عنوان انتظار از دانشجویان فرمودند که یکی از این نکات این است دانشجویان باید این حالت آرمان‌گرایی خود را حفظ کنند.

میرعمادی یادآور شد: فضای دانشگاه با نشاط است ازاین رو مقام معظم رهبری بر حفظ حالت آرمان‌گرایی تاکید داشته‌اند.

وی افزود: امروز دو جنگ نرم از طریق رسانه، شبکه‌ها، ماهواره‌ها و .... و جنگ اقتصادی در پیش است که مقام معظم رهبری از دانشجویان انتظار داشته در جنگ نرم وظیفه افسری را با بصیرت و اعتقاد قوی خود از نظر سیاسی ایجاد کنند.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: وظیفه دوم دانشجویان در جنگ اقتصادی ایده اقتصاد مقاومتی را باید با زبان دانشگاهی تشریح و تبیین کنند.

وی از دیگر انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان، تولید علم‌، مراقبت از دانشگاه در برابر بازی‌های سیاسی، نهضت نرم‌افزاری و .... عنوان کرد و گفت: دانشگاه نباید میدان اردوکشی‌های سیاسی باشد و فضای علم و پژوهش تبدیل به جریان‌های حزبی و جناحی شود زیرا اگر می‌خواهیم کشور توسعه و پیشرفتی داشته باشد با تولید علم و اندیشه از سوی دانشجویان این امر ممکن است.

میرعمادی در ادامه به سالروز انتخاب وقف اشاره کرد و گفت: یکی از احکام دینی اسلام مسئله وقف است از این رو وقف چشمه همیشه جاری است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: راه‌های ترویج فرهنگ وقف را به مردم نشان دهیم.

وی در ادامه به انتخاب روز حقوق بشر اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری در مکتب غرب مرجع حقوق بشر پول و زور است از این رو امروز حقوق بشر به شکلی تبدیل شده که دنیا از این کلمه متنفر هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حقوق بشر امروز به عنوان یک اهرم فشار در غرب علیه هر کشوری که دوست داشته باشند تبدیل شده است و رفتار دوگانه غرب نسبت به حقوق بشر باعث شده که پرونده حقوق بشر سیاه باشد. امروز مسلمانان جهان چشم به حقوق بشر اسلامی دوخته‌اند و همین بیداری اسلامی منشاء آن انقلاب اسلامی است.