موفقیت دایی ادامه می‌یابد؟
پیروزی صبا برابر سیاه جامگان در هفته سیزدهم لیگ بر‌تر علاوه بر بهبود موقعیت صبا در جدول یک پیروزی روحیه بخش در آستانه دیدار برابر ملوان و استقلال بود.
کد خبر: ۱۳۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۱ 05 December 2015
به گزارش تابناک قم، پاگشای فرید کریمی به صبا با درخشش این بازیکن و ۲ پاس گل از بازیکنی همراه بود که برای نخستین بار در فصل جدید برای صبای قم به میدان می‌رفت. 

درخشش فرید کریمی در ترکیب صبا برابر سیاه جامگان به هیچ عنوان کار‌شناسان را متعجب نکرد زیرا این بازی سرعتی و باهوش پیش از این نیز در ترکیب تراکتورسازی و پیش از آن صبا توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته بود. 

با حضور فرید کریمی، حالا دست علی دایی برای چیدمان ترکیب تیمش باز‌تر است به ویژه اینکه تقویت صبا در فاز تهاجمی ضروری به نظر می‌رسید و حالا بخش اعظم مشکلات تیم علی دایی با حضور کریمی حل شده است. 

صبا؛ تیمی که می‌تواند آسیایی شود

با این حال به نظر می‌رسد صبا کماکان از عدم وجود یک مهاجم مرکزی ششدانگ و چارچوب‌شناس رنج می‌برد البته محمد قاضی بخشی از نیاز صبا در این مورد را برآورده می‌کند اما محمد اوسانی و عبدالکریم اسلامی نتوانسته‌اند در قامت یک مهاجم گلزن نشان دهند. 

حضور محمد عباس‌زاده در راه آهن نیز خط بطلانی بر زمزمه‌ها پیرامون حضور این مهاجم سابق پرسپولیس در نیم فصل در ترکیب صبای قم بود و بدین ترتیب احتمالا صبا گزینه‌های دیگری را در نظر دارد. 

بازگشت به جمع ۴ تیم بالای جدول

صبا با پیروزی دلچسب در مشهد برابر تیم بحران زده سیاه جامگان بار دیگر به جمع ۴ تیم بالای جدول پیوسته است و می‌تواند به کسب رتبه‌های بهتر فکر کند. 

آن‌ها تا پیش از بازی با ذوب آهن حتی گزینه قهرمانی نیم فصل بودند و حالا نیز با فاصله ۴ امتیازی با صدرنشین، روی کاغذ حتی شانس قهرمانی نیم فصل هم دارند. 

گرچه فاصله امتیازات در جدول بسیار ناچیز است اما به نظر می‌رسد صبای قم می‌تواند به اهداف بزرگ تری بیندیشد و خاطرات خوش صبای ویسی را تکرار کند. 

آن‌ها از نظر فنی چیزی کمتر از مدعیان ندارند و نمایش فوق العاده آن‌ها در هفته‌های اخیر شاهدی بر این مدعا است و می‌تواند هواداران صبا را به آینده تیمشان امیدوار کند. 

صبا در صورتی که اتفاق خاصی در دیدار یکشنبه برابر ملوان رخ ندهد نیمه نخست فصل را بدون شکست خانگی به پایان خواهد رساند و این به معنای خلق یه رکورد خاص برای صبا طی سال‌های اخیر خواهد بود. 
پیروزی آن‌ها برابر ملوان می‌تواند صبا را به رده سوم جدول نیز برساند البته به شرطی که ذوب آهن در مشهد برابر سیاه جامگان پیروز نشود اما بخش جالب کار در هفته پایانی نیم فصل خواهد بود و صبا در صورت کسب پیروزی در تهران برابر استقلال گام بلندی به سوی جبران فاصله با صدرنشین بر می‌دارد. 

پایان نیم فصل با رتبه سوم نیز می‌تواند یک پایان فوق العاده برای تیمی باشد که پیش از آغاز فصل سر و سامان نداشت و با عجله‌ای هر چه تمام‌تر بسته شد اما حضور علی دایی در صبا، پشتیبانی هواداران و یارگیری خوب توانسته صبا را به تیمی مدعی تبدیل کند. 

نیم فصل دوم چگونه خواهد بود؟ 

تعبیری که علاقمندان به فوتبال از آینده صبا در نیم فصل دوم دارند تعبیری دو گانه است چنان که عده‌ای منتظر روزهای بهتر صبا و عده‌ای نیز در انتظار سقوط این تیم تا میانه جدول هستند. 

نتایج و عملکرد صبا عاملی است که به صبای دایی ایمان بیاوریم و این تیم را مدعی کسب یک عنوان آبرومند و حتی شگفت انگیز در پایان فصل بدانیم اما این روی خوب سکه است. 

در آن روی سکه به واقعیتی بر می‌خوریم که شاید و فقط شاید صبا را در سراشیبی پایان فصل به دردسر بیندازد. 

نگاهی به میانگین سنی صبا و حضور بازیکنان مسن در ترکیب این تیم، عامل نگران کننده‌ای است که ممکن است در هفته‌های پایانی مجال رقابت با سایر حریفان را از بازیکنان این تیم بگیرد. 

به عنوان یک اصلی کلی، بازیکنان مسن به مراتب بیش از بازیکنان جوان در خطر آسیب دیدگی قرار دارند و در صبا، از این دست بازیکنان فراوان یافت می‌شوند. 

امیرحسین صادقی، هاشم بیگ‌زاده، محمد قاضی و حتی قاسم دهنوی از جمله بازیکنان تاثیرگذاری هستند که صبا بدون حضور آن‌ها در معرض آسیب قرار دارد و این بازیکنان در ادامه لیگ باید بیش از پیش مراقب مصدومیت خود باشند. 

این موضوع عامل بدبینی برخی از اهالی فوتبال نسبت به آینده صبا در لیگ پانزدهم و انتقاد آن‌ها به عدم وجود جوانگرایی در برنامه راهبردی علی دایی با صبا است. 

صبا و سهمیه آسیایی

اگر همین حالا به جدول نگاه کنیم صبا را تیمی مدعی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌بینیم اما واضح است که رسیدن به چنین موفقیتی نیازمند ثبات در نتیجه گیری است. 

با ادامه روند موفقیت‌های استقلال خوزستان، بالانشینی استقلال و ذوب آهن و برنامه سایپا، سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس برای رسیدن به جمع تیم‌های بر‌تر چه کسی می‌تواند به طور قاطع از کسب سهمیه آسیایی صحبت کند. 

صبا نیز با توجه به شرایط کنونی یکی از مدعیان کسب سهمیه است که در این می‌ان، بخش خوشحال کننده کار این است که صبا از نظر فنی تیمی کاملا هم سطح با دیگران است که می‌تواند با این روند به کار خود ادامه دهد. 

عملکرد موثر در نقل و انتقالات نیم فصل می‌تواند این تیم را برای درخشش بیشتر در نیم فصل دوم مهیا کند چنان که رقبا نیز بیکار نخواهند نشست و دست به یارگیری در نیم فصل می‌زنند. 

صبا در شرایطی که بتواند نیم فصل دوم را با موفقیت‌های نیم فصل نخست تکرار کند احتمالا صاحب کسب سهمیه آسیا خواهد شد و در این می‌ان، باید این نکته را در نظر گرفت که صبا در نیم فصل نخست پیش از بازی با ملوان و استقلال فقط در یک بازی باخته است. 

تصور پایان فصل با حداکثر ۲ شکست برای صبا، و کسب حدود ۵۰ امتیاز در انتهای ۳۰ مسابقه اتفاقی است که می‌تواند علی دایی را با صبا آسیایی کند البته مشروط بر اینکه حمایت از صبا چه از سوی مسئولان و چه از سوی هواداران ادامه یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار