کد خبر: ۱۳۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 05 December 2015
رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از دستگیری سه شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد.

شهروز قلی نژاد روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در جریان گشت زنی و پایش منطقه دو قبضه اسلحه شکاری مجاز به همراه یک رشته تور را از سه شکارچی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: اسلحه های تک لول و دولول شکارچیان به سبب نداشتن پروانه شکار از متخلفین ضبط شد.
وی اضافه کرد: یک شکارچی متخلف نیز با استفاده از تور اقدام به زنده گیری چهار قطعه پرنده سهره کرده بود که شناسایی و دستگیر شد.
وی اظهار کرد: در مجموع سه شکارچی متخلف با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا در ادامه از صدور 200 برگ پروانه شکار ابیا و مرغابی توسط یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان از اواسط آبان ماه تا کنون خبر داد و بیان کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه در طول هفته اختصاص به شکار دارد.
قلی نژاد افزود: شکارچیان می توانند در روزهای تعیین شده تا 30 بهمن ماه سال جاری از زمان طلوع تا غروب آفتاب نسبت به شکار پرندگان مجاز اقدام کنند.
وی اضافه کرد: پناهگاه حیات وحش لوندویل ، تالاب آق ، تالاب استیل ، محدوده 15 کیلومتری ساحل و مناطق جنگلی جزو مکان های شکار ممنوع هستند.
وی با بیان اینکه شکارچیان باید نسبت به این امر دقت نظر لازم داشته باشند ، اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه شکار در مناطق ذکر شده برخوردهای قانونی با متخلفین صورت می گیرد.
شهرستان آستارا در 200 کیلومتری شمال غرب مرکز گیلان واقع شده و به علت قرار داشتن تالاب ها و مناطق جلگه ای در این شهرستان همه ساله محلی برای زمستان گذارنی هزاران پرنده مهاجر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار