مديركل استاندارد استان كرمانشاه از مصرف كنندگان خواست هنگام خريد وسايل برقي به برچسب انرژي توجه داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵ 05 December 2015
مديركل استاندارد استان كرمانشاه از مصرف كنندگان خواست هنگام خريد وسايل برقي به برچسب انرژي توجه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه كرمانشاه، محمودرضا نيازي با بیان توصيه هايي در خصوص "برچسب انرژي" به مصرف کنندگان، گفت: برچسب انرژي استانداردي است كه روي وسايل انرژي‌بر نصب مي‌شود و مصرف كنندگان را با ميزان مصرف انرژي، كارآيي و بازده انرژي آن دستگاه آشنا مي‌كند. همچنين اطلاعات مشترك و اختصاصي را در مورد آن وسيله انرژي‌بر در اختيار مصرف‌كنندگان قرار مي‌دهد كه از جمله اين اطلاعات مي‌توان به آرم و نام شركت سازنده، علامت تجاري و معيارهاي فني هر دستگاه، به طور مثال حجم يخچال و فريزر، ميزان هوادهي كولر و كلاس آب و هوايي اشاره كرد.

وی گفت: تهيه و استفاده از لوازم خانگي برقي بدون برچسب انرژي و غيراستاندارد و با رتبه‌هاي پايين، موجب افزايش هزينه هاي برق مصرفي مي شود و بر اين اساس ضروري است كه مشتركان برق با استفاده از لوازم برقي با رتبه A وB، در هزينه‌هاي برق مصرفي صرفه‌جويي كنند.

نيازي گفت: برچسب انرژي از سه قسمت‎مختلف تشكيل شده كه هر قسمت نمايانگر اطلاعات ويژه‌اي است. بخش اوليه اين برچسب كه در تمام وسايل انرژي بر خانگي مشترك است به ترتيب نمايانگر علامت تجاري، نام كارخانه سازنده و مدل دستگاه است.
 
وی افزود: بخش دوم برچسب انرژي بوسيله حروف لاتين از A تا G با هفت فلش رنگي درجه‎بندي شده كه هر يك از حروف به همراه رنگ مربوطه معرف درجه‎اي از كارايي دستگاه است. در برچسب انرژي حرف A روي فلش سبز پررنگ نشانگر بيشترين بازدهي وكمترين مصرف انرژي دستگاه و حرف G منقش بر روي فلش قرمز رنگ نشانگر بيشترين مصرف انرژي و كمترين كارآيي و راندمان دستگاه است. پس هر چه رتبه دستگاه بالاتر باشد كارايي آن نسبت به ميزان انرژي مصرفي بيشتر است.

نیازی ادامه داد: دربخش سوم و در بعضي از تجهيزات برقي، اطلاعات عملكردي و بهره‌برداري مانند ميزان سرمايش، حجم نگهدارنده موادغذايي، قدرت پاك‌كنندگي، قدرت خشك كنندگي و غيره را نشان مي دهد.

وی گفت: بخشي كه با حرف لاتين از A تا G با هفت فلش رنگي از سبز تا قرمز درجه‎بندي شده مهم‌ترين بخش برچسب انرژي است و مصرف‌كنندگان مي توانند درهنگام خريد وسايل خانگي با دقت و توجه به حرف لاتين درج شده و يا فلش رنگي از ميزان كارآيي و بازدهي وسيله مورد نظر خود اطلاع پيدا كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار