کد خبر: ۱۳۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 05 December 2015

معاون تحقیقات و ترویج وزارت جهادکشاورزی گفت:با توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی باید تمام تلاش خود را برای توسعه برنامه‌های دانش بنیان بیشتر کرده و عقب ماندگی‌ها در حوزه پژوهش را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسکندر زند ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات و برنامه‌های ما پیش رفتن به سمت حرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در این بخش باید تمام تلاش خود را برای توسعه برنامه‌های دانش بنیان بیشتر کرده و عقب ماندگی‌ها در حوزه پژوهش را از بین ببریم.

معاون جهادکشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه نباید اجازه دهیم غفلتی در حوزه پژوهش صورت گیرد، افزود: فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و لازم است به سمت توسعه پژوهش رفته و در بخش‌های مختلف کشاورزی با رشد و توسعه بیشتر همراه باشیم.

زند خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته تلاش دارند تا به سمت حرکت‌های دانش بنیان پیش بروند لذا ما نیز باید در این مسیر تلاش خود را دو چندان کرده و تحولات اساسی را در حوزه های مختلف ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر استفاده از توان بخش خصوصی به منظور توسعه پژوهش تأکید کرد و گفت: بخش کشاورزی ما نیز باید با تحولات اساسی مواجه شود و تحقق این مهم در سایه پژوهش و تحقیق ایجاد می‌شود.

زند با اشاره به وجود مراکز تحقیقاتی و علمی در این استان افزود: باید از منابع موجود در این استان بهره کافی را گرفته و به سمت شکوفایی بیشتر پیش برویم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دیدار خصوصی با استاندار البرز اشاره کرد و بیان داشت: در این دیدار بر تشکیل شورای تحقیقات، آموزش و ترویج جهادکشاورزی تأکید شد.

به گفته معاون وزیر جهادکشاورزی قرار است این شورا به زودی فعالیت خود را در استان آغاز کند.

زند ادامه داد: این شورا متشکل از مجموعه‌های تحقیقاتی، جهاد کشاورزی و دانشگاهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار