مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در 144 بقعه استان در ایام نوروز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳ 15 March 2015

به گزارش تابناک و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در تشریح طرح نوروزی آرامش بهاری اظهار کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی را اجرا می‌کند.

وی افزود: امسال به دلیل تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه، ویژه برنامه یاس نبوی را در بقاع متبرکه و امامزادگان همراه با طرح آرامش بهاری اجرا می‌کنیم و عقیده ما بر این است که ایام نوروز هرچند ایام شادی بوده اما حرمت حضرت زهرا(س) بر این شادی اولویت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی در 144 بقعه متبرکه اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در ابتدای این طرح، ویژه برنامه تحویل سال در 124 بقعه متبرکه و امامزادگان در سراسر خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گنابادی‌نژاد یادآور شد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح 59 بقعه متبرکه به منظور اسکان موقت، 20 حسینیه با ظرفیت 16 هزار نفر و 26 بقعه متبرکه و امامزاده به منظور برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از زائران ساماندهی شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 800 نفر از خدام بقعه متبرکه به منظور میزبانی از زائران شیفت‌بندی شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تاکید کرد: از روزهای پایانی اسفند ماه تا 15 فروردین ماه تمامی فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه تعطیل بوده که این به منظور فراهم‌سازی بستر رفاه و آسایش از اولویت‌های ما در طرح آرامش بهاری است.

گنابادی‌نژاد افزود: در 124 بقعه متبرکه و امامزادگان مراسم سال تحویل برگزار می‌شود، همچنین در 93 بقعه برنامه سخنرانی در ایام نوروزی و همچنین خیمه‌های معرفت نیز مطابق سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال 30 خیمه معرفت در بقاع متبرکه برپا می‌شود که 17 خیمه چند بعدی و 13 خیمه یک غرفه‌ای و تک غرفه‌ای بوده و 122 روحانی در 122 بقعه متبرکه همکاری دارند که نماز جماعت را بر پا می‌کنند.

گنابادی‌نژاد گفـت: در 38 بقعه متبرکه مراسم عزاداری ایام فاطمیه و در 16 بقعه متبرکه عرضه محصولات فرهنگی را داریم و پیش‌بینی حضور 10 سخنران شاخص کشوری را در ایام نوروز کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه امسال 250 موقوفه ثبت شده جدید داشته‌ایم، بیان کرد: بیشترین موقوفات با موضوع مسجد، عزاداری امام حسین(ع) و حوزه علمیه بوده اما موقوفات با موضوع حضرت زهرا(س) و موقوفات قرآنی رشد خوبی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار