معاون استاندار کرمانشاه:
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه ایران چندین سال است که درگیر خشکسالی است لذا به این موضوع دیگر نمی توانیم بحران بگوئیم بلکه برای غلبه برآن باید برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم زیرا برنامه ریزی کوتاه مدت و مقطعی راهگشا نخواهد بود.
کد خبر: ۱۴۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 09 December 2015
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه ایران چندین سال است که درگیر خشکسالی است لذا به این موضوع دیگر نمی توانیم بحران بگوئیم بلکه برای غلبه برآن باید برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم زیرا برنامه ریزی کوتاه مدت و مقطعی راهگشا نخواهد بود.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری مجتبی نیک کردار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان اعلام کرد: بحث خشکسالی جای نگرانی دارد و با توجه به بارندگی های اخیر نباید خیلی خوشحال باشیم زیرا منابع آبی و سفره های زیرزمینی به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: در سال گذشته آورد سد گاوشان 30 میلیون متر معکب بود در حالیکه پیش بینی ها 200 میلیون متر معکب آورد این سد در سال می باشد.

وی برنامه ریزی دراز مدت برمبنای علمی و متقن را موضوعی بسیار مهم برای غلبه برخشکسالی عنوان کرد و گفت: به این جهت که موضوع خشکسالی به صورت مستمر تدوام دارد دیگر نباید به این پدیده بحران بگوئیم بلکه نیاز به تدوین برنامه درازمدت بر مبنای کارهای علمی و کارشناسی دارد.

نیک کردار همچنین با توجه به پیش بینی انجام شده توسط ناسا مبنی بر اینکه طی چندین سال آینده کشور ایران به یک کشور خشک تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع جای نگرانی دارد بنابراین همگی وظیفه دارند که برای مواجهه با خشکسالی برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سرمازدگی و مخاطرات کشاورزی هم مهم است اما به موضوع خشکسالی باید نگاهی ویژه تر داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به بارندگی های اخیر در استان گفت: تا این تاریخ بیش از 293 میلیمتر بارندگی گزارش شده که ضمن اینکه شاکر خداوند متعال هستیم اما اصلاً نباید به این ارقام دلخوش باشیم زیرا با توجه به کاهش شدید منابع آبی و تشنگی زمین، آب قابل توجهی در پشت سدها وجود ندارد.

وی در ادامه بر نصب کنتور هوشمند بر مزارع کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، تغییر نوع آبیاری، مسدود کردن چاه های غیرمجاز و اجرای طرح های علمی را در بخش کشاورزی مورد تاکید قرار داد.

نیک کردار بیان داشت: باید با برنامه ریزی دقیق به سمتی حرکت کنیم که با آبیاری کمتر، تولیدات و محصولات بخش کشاورزی افزایش پیدا کند و در این راستا است که می توانیم بر خشکسالی غلبه نمائیم.

وی این کارگروه را از مهمترین کارگروه های زیرمجموعه مدیریت بحران عنوان کرد و گفت: ما به تشکیل و پیگیری مصوبات این کارگروه توجه ویژه ای قائل هستیم و تلاش خواهیم کرد تا آن را به صورت تخصصی دنبال کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار