بررسی وضعیت ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه
از اهميت اتمام ورزشگاه 15 هزار نفري اروميه همين بس که اين شهر در ميزباني از مسابقات ملي و بين‌المللي از جايگاه ويژه‌اي برخودار بوده و بعنوان يکي از مطالبات اصلي مردم میباشد
کد خبر: ۱۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱ 15 March 2015

سال 83 با حضور تعدادی از مسئولین استانی کلنگ احداث ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه به زمین زده شد.همه مسئولین مربوطه ضمن تعریف از امکانات این ورزشگاه ،بر آغاز ساخت هرچه سریعتر و اتمام آن در وقت مقرر تاکید نمودند.

به گزارش تابناک ارومیه،مدتها این پروژه ،سوژه تبلیغاتی برخی از مسئولین و حتی رسانه های استانی قرار گرفت.اما با گذشت زمان و کندی عملیات احداث ،به تدریج از موضوع بحث محافل استانی خارج گردید.مسئولین در مقابل سوالات اصحاب رسانه در این زمینه وعده افتتاح آن تا پایان همان سال را میدادند.اما این وعده ها نیز موثر واقع نگردید.

مقامات استانی اینبار به افتتاح فاز اول این پروژه ورزشی اکتفا نموده و وعده اتمام آن را تا دهه فجر همان سال دادند.اما این نیز کارساز نگردید .

اکنون پس از 10 سال انتظار ،مسئولین از نبود اعتبارات و تعویض پیمانکار قبلی بعلت کم کاری صحبت میکنند.به نظر میرسد مسئولین استانی حساسیت زیادی در این خصوص ندارند.چرا که تاکنون بطور جدی وارد عمل نشده و اقدام عملی در این زمینه انجام نداده اند.

بطور مثال ،شاید بتوان بخشی از مشکل کمبود اعتبار این ورزشگاه را بنابه گفته منوچهر قهرمانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی حل کرد. ایشان در این خصوص با اشاره به اینکه تبدیل شدن حوالی ورزشگاه به نوار تجاری مشکل کمبود اعتبار پروژه را حل می کند گفته است : برای حل مشکل کمبود اعتبار پروژه ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه زمین های حوالی ورزشگاه به مناطق تجاری تبدیل شده و از منابع مالی بدست آمده از این محل برای تکمیل پروژه اقدام می شود.

وی در ادامه می افزایند مصوب شده از محل ظرفیت های قانون بودجه سال 93 بند ن تبصره 3 قانون بودجه بخشی از زمین های حاشیه ی خیابان استاد شهریار واقع در نوار تجاری مجموعه ورزشی شهید باکری جهت اتمام پروژه نیمه تمام فوق تغییر کاربری دهند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی تصریح کرد: مراتب در کمیته فنی مسکن و شهرسازی به تصویب رسیده و امیدواریم در هفته های آینده شاهد تصویب در کمسیون ماده ی 5 شورای شهرسازی باشیم.(5-اسفند 93)اما تاکنون از نتایج این کمیسیون خبری نشده است.

یا اینکه شهردارمحترم ارومیه که این روزها بخاطر احداث چندین پل روگذر در کمربندی شهر و همچنین احداث چند مجتمع تجاری با سرمایه گذار خارجی سر زبانهاست ،میتواند به استناد هماهنگیهای صورت گرفته از سوی استانداری با استفاده از امکانات شهرداری در اتمام این پروژه سهیم باشد.که به نظر میرسد در این مورد چندان رغبتی از خود نشان نمیدهد.

با این اوصاف ،این پروژه ناتمام همچنان باید منتظر اقدام عملی و اراده جدی مسئولین استانی باقی بماند.و چه بسا بخشهایی هم که (80درصد)به اتمام رسیده در اثر مرور زمان و کوتاهی در نگهداری آنها در سالهای آتی نیازمند بازسازی مجدد باشد.

ورزشگاه مذکور صرف نظر از برخی ایرادات در طراحی و طولانی شدن زمان اتمام آن،از اهمیت زیادی برای استان ،آذربایجان غربی و ارومیه برخوردار است.

اهميت اتمام ورزشگاه 15 هزار نفري اروميه همين بس که اين شهر در ميزباني از مسابقات ملي و بين‌المللي از جايگاه ويژه‌اي برخودار بوده و نبود تيم فوتبال در ليگ برتر بعنوان يکي از مطالبات اصلي مردم به دليل نبود مکان مناسب نيز از ديگر الزامات اتمام اين طرح ملي است.

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي نیز در خصوص اخرين وضعيت پروژه در دست احداث ورزشگاه 15 هزار نفري اروميه، گفته است: اين طرح هم اکنون از 80 درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار بوده و 100 ميليارد ريال براي اتمام طرح اعتبار نياز است.

علي خليلي با بيان اينکه اعتبار اجراي اين طرح بايد از محل اعتبارات ملي استاني شده تخصيص يابد، اظهار داشت: در صورت تامين اعتبار آماده افتتاح و آغاز بهره برداري از ورزشگاه 15 هزار نفري شهيد باکري اروميه به عنوان يکي از مطالبات اصلي مردم هستيم.

وي با بيان اينکه فاز اول اين طرح مقرر بود تا پايان سالجاري افتتاح شود، ادامه داد: متاسفانه اعتبار 11 ميليارد و 800 ميليون ريالي سال جاري طرح به معارض ملکي و مطالبات قبلي پيمانکار تخصيص يافت و اعتباري براي اجراي عمليات عمراني باقي نماند.

مدير کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با اشاره به اينکه براي اتمام هر چه سريعتر طرح ورزشگاه 15 هزار نفري اروميه و کاهش هزينه هاي عمراني براساس دستور استاندار شهرداري اروميه موظف به اجراي عمليات محوطه‌سازي طرح شده است، گفت: در صورت همکاري شهرداري اين طرح طي سال 94 آماده افتتاح و بهره‌برداري مي‌شود.

امید است همانگونه که شهرداری در کارهای عمرانی شهری جدی بوده ،در خصوص وظیفه جدیدی که محول شده نیز جدیت لازم را داشته باشد و با کمک سایر دستگاههای دولتی و حتی با استفاده از سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی نسبت به اتمام این پروژه اقدام نمایند.

چون این استان بیش از اینکه به مراکز خرید نیاز داشته باشد به محیط سالم با حضور جوانان برومند و ورزشکار نیازمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار