رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد از دریافت سند 2 هزار و 800 هکتاری موقوفات در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸ 11 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با گرامیداشت هفته وقف اظهار کرد: وقف یکی از افتخارات فرهنگ ناب اسلامی و یکی از روش‌های موثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌های جامعه است.

وی افزود: وقف به‌ عنوان روشی اثربخش در حوزه‌های مختلف نیازمندی‌های جامعه محسوب می‌شود و بر همین اساس ضروری است افکار و اندیشه‌ها در زمینه وقف به سمت نیازمندی‌ها هدایت شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد با بیان اینکه رویکرد جدید در حوزه وقف در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: جامعه باید نیازهای امروز را بشناسد تا در همین زمینه وقف انجام دهد، گرچه موقوفات گذشتگان آثار و برکات زیادی را به دنبال دارد و در مازندران 70 درصد موقوفات مربوط به عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است.

سیفی‌کناری خاطرنشان کرد: در کنار وقف‌های حوزه عزاداری آل‌الله باید در جهت وقف‌های حوزه ترویج مذهب تشییع و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی و رشد سطح علمی و دینی جامعه گام برداریم.

وی ایجاد اشتغال و تأمین هزینه ازدواج جوانان را یکی از موضوعات مهم در جامعه اسلامی دانست و گفت: در این زمینه هم باید نیت واقفان را سوق دهیم تا دغدغه جامعه اسلامی در زمینه آسیب‌های اجتمعای کمتر شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد به شرایط موقوفات در شهرستان اشاره کرد و افزود: محمودآباد حدود 6 هزار رقبه موقوفات دارد که بیشتر این موقوفات اراضی شهرستان است که نیت آن‌ها هزینه برای ایام محرم است.

سیفی‌کناری اظهار کرد: وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان حفظ و نگهداری موقوفات شهرستان است که در همین راستا موضوع دریافت سند مالکیت برای موقوفات شهرستان در دستور کار قرار دارد که در سال 94 این اداره موفق به دریافت 6 سند موقوفه برای 2 هزار و 800 هکتار دارای 1500 رقبه شد.

وی در پایان با تقدیر از اهتمام اداره ثبت اسناد و املاک محمودآباد گفت: این سند در سال 94 در مازندران بی‌نظیر بود که حاصل همکاری ارزنده اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان با اداره اوقاف و امور خیریه محمودآباد است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار