قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار ۹۴ شهرداری مشهد با بیان اینکه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار به «استقبال از بهار ۹۴» مشهد اختصاص یافت، گفت: ۱۴۰ المان نوروزی در مشهد مقدس نصب می‌شود.
کد خبر: ۱۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۱ 16 March 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از تسنیم، خلیل کاظمی در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه‌های استقبال از بهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه‌های استقبال از بهار براساس نظر سنجی‌های صورت گرفته از زائران و مجاوران انجام می‌شود.

وی به مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده در طرح استقبال از بهار 94 اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود فعالیت‌های انجام شده در حوزه استقبال از بهار همچون رنگ آمیزی، زیبا سازی، گل آرایی با اعتبار 12 میلیارد تومان انجام شود.

وی با بیان اینکه دستور العمل‌های اجرای طرح ستاد استقبال از بهار 94 به 13 منطقه شهرداری و 19مدیریت شهری ابلاغ شده است، گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی نزدیک به 200 هزار ویژه‌نامه سلام، 400 هزار نقشه شهر مشهد، تهیه و توزیع 50 هزار نقشه معرفی اماکن گردشگری و مذهبی در کمپ های و ایستگاه‌های استقبال از زائر از جمله فعالیت‌های ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد درحوزه اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه تلفن 137 و تلفن زائر با شماره 096307 آماده پاسخگویی به زائران است، خاطر نشان کرد: احداث و تجهیز 22 پایگاه زائر در نقاط مختلف سطح شهر مشهد در سه ایستگاه استقبال از زائر در مناطق قوچان، نیشابور، کلات به صورت 24 ساعته فعال است.

کاظمی با اشاره به این مطلب که اسکان زائران با ظرفیت 4 هزار چادر در محل کمپ غدیر آماده است، افزود: برای نوروز 94 برای اسکان زائران نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس نیز در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 94 شهرداری مشهد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ظرفیت اسکان زائران به صورت موقت برای نوروز 94 نسبت به نوروز 93 افزایش دو برابری دارد و تعداد نصب چادر به 11 هزار چادر می‌رسد.

وی بیان کرد: همچنین برای اسکان زائران در مواقع بحرانی و اضطراری 6 هزار و 250 برای اسکان و استقرار زائران در نظر گرفته شده است.

کاظمی با بیان اینکه برای سهولت رفت و آمد زائران از کمپ غدیر به سمت بارگاه منور رضوی ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شده است، بیان کرد: همچنین در مراکز اقامتی زائران مراکز فروش ارزاق در نظر گرفته شده است.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 94 شهرداری مشهد به تمهیدات در نظر گرفته شده در حوزه حمل و نقل برای ایام نوروز اشاره کرد و افزود: برای لحظه تحویل سال و سخنرانی مقام معظم رهبری درروز نخست فروردین در حرم مطهر رضوی تمهیدات ویژه‌ای به صورت 24 ساعته برای تردد زائران و مجاوران به حرم رضوی در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش یک ساعته حرکت اتوبوس‌های درون شهری از ابتدای سال 94 خبر داد و گفت: برای لحظه تحویل سال و روز سخنرانی مقام معظم رهبری انتقال زائران و مجاوران از طریق 5 پایانه صورت می‌گیرد.

کاظمی زمان اجرای طرح ترافیکی را از ساعت 7 تا 22 اعلام و تصریح کرد: در ایام نوروز 33 پارکینگ به صورت طبقاتی در ایام نوروز به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

وی به تعداد المان های نوروز امسال در سطح شهر اشاره کرد و گفت: 140 المان نوروزی در مشهد مقدس نصب می‌شود.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 94 شهرداری مشهد با بیان اینکه همه کارگاه های خدماتی و عمرانی تا 26 اسفند از سطح شهر جمع آوری می‌شود، عنوان کرد: همزمان با ایام نوروز تعداد سرویس های بهداشتی وآب‌خوری‌ها در سطح شهر افزایش می‌یابد و رفت و روب منطقه ثامن در سه نوبت انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی که با جهاد کشاورزی توزیع میوه شب عید در 40 بازار ثبات و سیار انجام می‌شود که توزیع سیب و پرتقال دربازارهای موقت و سیار طی روزهای آتی برای شهروندان آغاز می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه فضای مشهد با 8 میلیون بوته گل، گل آرایی می‌شود، عنوان کرد: همچنین 74 المان گل جدید، 3هزارو 600باکس گل در میادین نصب و تهیه می‌شود.

قائم‌مقام ستاد استقبال از بهار 94 شهرداری مشهد با بیان اینکه همچنین در ایام نوروز اجرای لاله کاری در فضایی به وسعت 3 هزار و 700متر مربع انجام می‌شود، بیان کرد: 200 ناظر بر فعالیت‌های‌ ستاد استقبال از بهار در حوزه های مختلف بویژه درمحدوده حرم رضوی نظارت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار