مدیر دفتر امور اساتید حوزه‌های علمیه گفت: آئین نامه بکارگیری استاد معین به منظور احیای سنت تدریس پلکانی به مدارس علمیه ابلاغ شد.
کد خبر: ۱۴۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴ 13 December 2015
به گزارش تابیناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین روزبهانی اظهار داشت: طرح استاد معین در راستای ساماندهی استادان حوزه‌های علمیه کشور تدوین و در شورای عالی حوزه‌های علمیه تصویب شد.

وی اضافه کرد: آئین نامه این طرح توسط آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه به مدارس علمیه کشور ابلاغ شد و در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در دست اجراست.

وی هدف اصلی ابلاغ این طرح را احیای سنت تدریس پلکانی و استادپروری از میان طلاب نخبه بیان کرد و افزود: بر اساس این طرح، طلابی که پایه چهارم تحصیلی را با معدل و نمره ممتازی پایان رسانده، طبق ضوابط آئین نامه شناسایی شده و می‌توانند دروس پائین‌تر حوزه را تدریس کنند.

حجت‌الاسلام روزبهانی تاکید کرد که در پایان سال تحصیلی جاری از میزان موفقیت مدارس علمیه در اجرای این طرح گزارش گیری می‌شود.

مدیر دفتر امور اساتید حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در این طرح، بهره مندی از ظرفیت استادان باسابقه مورد توجه قرار گرفته است، محدودبودن دروسی که استاد معین باید تدریس کند را دلیل این اقدام دانست.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار