مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق گفت: شهرداری بافق باید دو درصد عوارض مواد معدنی را برای زیبا سازی و مبلمان شهری هزینه کند.
کد خبر: ۱۴۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 14 December 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد جواد عسکری در دیدار با شهردار و رئیس شورای شهر بافق افزود: دیدگاه شرکت سنگ آهن باید بنحوی باشد که بتواند از شهر خدمات بگیرد و در کنار آن یک سری خدماتی که وظیفه است را ارائه دهد.

وی گفت: متاسفانه در گذشته این دیدگاه برعکس بوده و فقط از شرکت سنگ آهن خدمات گرفته می شده و این شرکت هیچ خدماتی را از مجموعه شهر دریافت نمی کرد.
این مسوول معدنی با بیان اینکه حدود 60 درصد جمعیت شهر بافق از خانواده شرکت سنگ آهن هستندخاطر نشان کرد: این شرکت باید شهر را قسمتی از مجموعه خود بداند و مردم هم بدانند که سنگ آهن یک قطب اقتصادی برای این شهر است و بنا براین خدمات باید دو سویه باشد.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بیان کرد: دیدگاه ما همیشه این بوده که میان مسئولان شهر و شرکت سنگ آهن تعامل سازنده وجود داشته باشد تا در راستای پیشرفت بافق که زادگاه همه ماست قدم برداشته شود.
عسکری بیان کرد: توقعی که بعنوان یک شهروند از مجموعه شهرداری دارم این است که دو درصد درآمدی که از محل عوارض فروش سنگ آهن دریافت می شود حتماً مبلمان شهری بسازد.
وی با اشاره به میزان تبادل سرمایه در بازار بافق گفت: فرهنگ حاکم در این شهر باید تغییر کند و وابستگی به سنگ آهن کاهش یابد و مردم و مسوولان به فکر در آمد های پایدار و جایگزین در آمد حاصل از فروش مواد معدنی باشند.
مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی اضافه کرد: باید در کنار جذب سرمایه گذار خارجی، بافقی ها نیز با دانش، توان و تخصصی که دارند در این زمینه فعال شوند که اگر چنین نشود در آینده بافق با مشکل روبرو خواهد شد.
وی یاد آور شد: در حال حاضر شهروندان نگران آینده شهرشان بافق بوده و پیگیر مسائل هستند و بنا بر این با وجود وحدت میان مسئولان و عدم عبور از خط قرمزها باید به سمت و سوی ایجاد اشتغال جدید سوق پیدا کنیم.
این مسئول تاکید کرد: کمیته اشتغال باید از هم اکنون دست بکار شود و اهداف سال 95 بافق را ترسیم کند و پیگیر باشد تا شغل هایی در این شهرستان ایجاد شود که بتوانیم کارهای مربوط به شرکت سنگ آهن مرکزی را به متخصصان بومی بسپاریم .
شهردار بافق هم در این دیدار گفت: امیدواریم تا از فرصت و امکاناتی که به وجود آمده با مساعدت شرکت سنگ آهن مرکزی گام هایی رو به پیشرفت در شهرستان بافق برداشته شود.
سیدعلی نوروززاده به پروژه های نیمه تمام شهرداری بافق اشاره کرد و افزود: مراحل باقیمانده این پروژه ها اعم از بلوار شهدا، بلوار کشاورز، پارک بهارستان و بانوان، فاز دوم پارک آبشار و … در حال انجام است و اقدامات اجرایی برخی از آنها تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
وی با اشاره به مباحث مبلمان شهری و درآمدی گفت: به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری هستیم تا در کنار انتفاع از ارزش افزوده و 2 درصد عوارض، از در آمد های دیگر نیز بهره مند شویم.
رئیس شورای اسلامی شهر بافق هم در این دیدار گفت: در حال حاضر حیات و قوام شهرداری بافق وابسته به شرکت سنگ آهن است.
محمد رنجبر ادامه داد: در این دوره شورا ،شهرداری با وجود قانون 2 درصد عوارض و مساعدت هایی که سنگ آهن داشته و نیز تعامل و همکاری که شاهد بودیم؛ وضعیت مطلوبی دارد.
وی با تشکر از عملکرد مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بیان کرد: اگر آرامشی هست و فعالیت های عمرانی در سطح شهر در حال انجام است، بخش عمده ای از آن به مدیریت شرکت سنگ آهن و مجموعه همکاران این شرکت معدنی بر می گردد.
این مسئول همچنین به عملکرد 2.5 ساله شورای شهر بافق اشاره و تصریح کرد: در طول این مدت سعی داشتیم که کارها، کارشناسی شده انجام پذیرد و رویکرد بنحوی باشد که حساب و کتاب و نظارت ها بیشتری در امور وجود داشته باشد تا مردم شاهد عدالت و توسعه همه جانبه در سطح شهر باشند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار