سازمان امداد و نجات با توجه به آغاز بارش‌ برف و باران در ۱۴ استان کشور، به نیروهای خود در این استان‌ها اعلام آماده باش کرد و از هموطنان خواست تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.
کد خبر: ۱۴۴۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱ 14 December 2015
سازمان امداد و نجات با توجه به آغاز بارش‌ برف و باران در ۱۴ استان کشور، به نیروهای خود در این استان‌ها اعلام آماده باش کرد و از هموطنان خواست تا از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

به گزارش تابناک یزد، رئیس سازمان امداد و نجات به اخطاریه سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: با توجه به آغاز بارش برف و باران در 14 استان کشور به نیروهای خود در این استان‌ها آماده باش اعلام کردیم زیرا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، زنجان، قزوین، اصفهان و شمال خوزستان بارش برف و کولاک خواهیم داشت.

چرخساز، با هشدار به هموطنان در مورد رعایت نکات ایمنی برای انجام سفر در جاده‌ها گفت: هموطنان تا آنجا که می توانند از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و اگر سفر ضروری دارند، سوخت خودرو را کامل کنند و وسایل گرمایشی مانند پتو و لباس کافی و مواد غذایی به همراه داشته باشند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه هموطنان در صورت بروز حادثه با شماره‌های امدادی مانند 112، 115 و 110 تماس بگیرند گفت: در استان‌های ایلام، لرستان، بوشهر، فارس و جنوب خوزستان نیز احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، سامانه‌ای بارشی از روز یکشنبه بعد از ظهر از غرب وارد کشور می‌شود و همچنین به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی نیز از دوشنبه در جنوب غرب کشور موجب بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد. این سامانه در روز دوشنبه موجب بارش برف و باران در غرب، شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی زاگرس می‌شود و همین امر موجب لغزندگی جاده‌ها به ویژه در مناطق کوهستانی و در برخی نقاط وزش باد شدید و کولاک برف خواهد شد.

بنابراین، هوای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان، کردستان، زنجان، قزوین، غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری ابری همراه با بارش برف، برخی نقاط مه آلود یا وزش باد و کولاک برف پیش‌بینی می‌شود. هوای استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و به تدریج استان مرکزی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی گاهی وزش باد و کولاک برف خواهد بود.

همچنین در جنوب لرستان و استان ایلام به سبب بارش رگباری باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. هوای استان‌های خوزستان، بوشهر، غرب فارس همراه با رگبار باران، گاهی رعد و برق که بارش در ارتفاعات غرب فارس به تدریج به صورت برف و در استان خوزستان گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

از این رو با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک بویژه در مناطق کوهستانی مناطق ذکر شده، توصیه می‌شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی انجام شود و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای تردد در این مناطق همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی ضروری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار