مدیرعامل خبرگزاری دانشجو: عزمی در مبارزه با فساد دیده نمی‌شود/ فساد چپ و راست نمی‌شناسد و خود را به قدرت نزدیک می‌کند / یکی از مصادیقی که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده برخورد با فساد و قاچاق است، رسانه‌ها باید این مسائل را مطالبه کنند و توجه خود را به چند مسئله خاص که عمدتاً سیاسی است، معطوف نکنند
کد خبر: ۱۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۶ 15 December 2015

 انتقاد از رسانه ها: چرا بجای کشف علت وجودی فساد در کشور، به دنبال معلول و افشای رقم‌های بزرگتر فساد هستید؟

در آستانه ورود به دوره فعالیت های اتنخاباتی کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، هادی قاسمی، مدیرعامل خبرگزاری دانشجو که نماینده افکار عمومی دانشجویان استان خراسان جنوبی محسوب می شود، با انتقادی تند از عملکرد رسانه ها و دستگاه های مسئول مبارزه با فساد در قبال مفسدان اقتصادی گفت:  فساد ستیزی جزء آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما متاسفانه روش برخورد رسانه‌ها با فساد درست نیست چرا که همیشه بجای کشف علت به وجود آمدن فساد در کشور، به دنبال معلول و افشاء رقم‌های بزرگتری از فساد هستند.

به گزارش تابناک، وی که شب گذشته  در جمع خبرنگاران استان سخن می گفت، هشدار داد: مسئولان باید بدانند تا زمانی که به دنبال معلول فساد باشیم سرنوشت کشور در همین وضعیت باقی می‌ماند.

قاسمی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیقی که در اقتصاد مقاومتی مطرح شده برخورد با فساد و قاچاق است، گفت: باید رسانه‌ها این مسائل را مطالبه کنند و توجه خود را معطوف به چند مسئله خاص که عمدتاً سیاسی است، نکنند.

 وی با اشاره به اینکه فساد چپ و راست نمی‌شناسد و خود را به قدرت نزدیک می‌کند، بیان کرد: جریان فساد کاری ندارد دولت کیست بلکه به دنبال منافع خود است.

وی سپس افزود: در کشور ما بین 20 تا 30 میلیارد دلار سالانه قاچاق کالا اتفاق می‌افتد که معادل آن می توان یک میلیون شغل ایجاد کرد، اما آیا کسی تاکنون پرسیده چرا پدیده قاچاق در کشور وجود دارد؟ و آیا این موضوع جزء مسائل لاینحل است؟

 مدیرعامل خبرگزاری دانشجو با انتقاد از اینکه مبارزه سیستمی با پدیده قاچاق در کشور وجود ندارد، گفت: تا وقتی مراودات اقتصادی کشور با عامل انسانی و کاغذ باشد، فساد اتفاق می‌افتد چرا که این دو عامل رانت و جعل به وجود می‌آورد.

قاسمی بیان کرد: دو سال از تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور می‌گذرد اما متاسفانه تاکنون آیین نامه‌های اجرایی آن ابلاغ نشده است و در کوچه پس کوچه‌های مسائل اداری در وزارتخانه‌های مختلف می‌چرخد.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو تاکید کرد: عزمی برای مقابله با فساد در کشور وجود ندارد، اما دائم همایش‌های مختلف برگزار می‌کنند. لیکن کسی به این سئوال جواب نمی دهد که: چرا آیین ‌نامه‌های قانونی که دوسال از تصویب آن گذشته است ابلاغ نمی‌شود؟ و به جای اینکه در کشور فضای شفافیت اطلاعات رقم بخورد متاسفانه همه کارهای به گونه ای انجام می‌شود که به پنهان‌کاری منجر بشود.

 قاسمی با تاکید بر اینکه عزمی در مبارزه با فساد دیده نمی‌شود، ادامه داد: اصل برخورد با فساد این است که در کشور شفافیت اطلاعات اتفاق بیافتد و این با شعار و همایش و نمایش رقم نمی‌خورد بلکه با اجرای کامل قانون محقق می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار