مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: تا پایان امسال هیچگونه افزایشی در نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر اردبیل اعمال نمی‌شود و در صورت مشاهده تخلف با مسببان برخورد می‌کنیم.
کد خبر: ۱۴۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۹ 18 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، رحیم سعیدی پیش از ظهر امروز در تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل عمومی اردبیل اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مسافران درون شهری اردبیل از طریق ناوگان تاکسی‌ها جابجا می‌شود که سعی و تلاش این سازمان و رانندگان تاکسی بر این است تا در بهترین شرایط این جابه‌جایی‌ها به انجام برسد.

وی با اشاره به انواع کاربری‌های تاکسی در سطح شهر اردبیل و فعال بودن آنها گفت: از 3 هزار و 400 تاکسی که در سطح شهر اردبیل وجود دارد در قالب تاکسی‌های گردشگری، خطی، بیسیم، و تاکسی‌های ویژه فرودگاه و ترمینال به عموم هموطنان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل با غیرقانونی اعلام کردن افزایش کرایه تاکسی‌ها توسط رانندگان افزود: تا پایان امسال هیچگونه افزایش نرخ تاکسی‌ها در شهر اردبیل اعمال نمی‌شود.

سعیدی بیان کرد: بر اساس مجوز وزارت کشور همه ساله یک بار افزایش قمیت آن همه با نرخ 15 درصد اعمال می‌شود که این افزایش قیمت نیز به صورت برچسب بر درب تاکسی‌ها و یا شیشه جلوی آنها نصب شده و به اطلاع عموم مردم می‌رساند.

این مسئول ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف را از طریق شماره پیامک، سایت سازمان، و یا شماره تلفن 33818180 واحد بازرسی و شکایت اعلام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اردبیل با بیان اینکه در 37 نقطه شهر اردبیل تاکسی‌های خطی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: فعالیت این تاکسی‌ها منتهی به مراکز پرترافیک و مسافرپذیر است و تمام تلاش سازمان تاکسیرانی نیز مبنی بر این است که مردم کمتر از خودروهای تک سرنشین استفاده کرده و شاهد کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت حمل و نقل عمومی و جابجایی مسافر باشیم.

سعیدی یادآور شد: با توجه به اینکه رانندگان نیاز به برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی بیشتر دارند ما هر دوشنبه کلاس آموزشی خودمان را در قالب رفتارهای شایسته اجتماعی، برخورد با ناهنجاری‌ها و تقویت هنجارهای درست در جامعه به همت کارشناسان راهنمایی و رانندگی و معاونت پیشگیری از جرایم انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: بر اساس استانداردهای ملی و حتی بین‌اللملی باید به ازای هر 100 نفر جمعیت شهری یک تاکسی وجود داشته باشد که با توجه به جمعیت 480 هزار نفری اردبیل ما به اندازه کافی تاکسی در شهر اردبیل داریم و نمی‌توانیم مدعی زیاد و یا کم بودن آنها باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار