کد خبر: ۱۴۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶ 19 December 2015


همایش 'زنان، مشارکت، توسعه پایدار' روز شنبه به همت شهرداری شهر جدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در همایش 'زنان، مشارکت، توسعه پایدار' که با حضور مسئولان استانی و محلی برگزارشد،سیدمسعود بزرگ زاده شهردار شهرجدید هشتگردگفت: برپایی این گونه همایش ها، پیش زمینه برای همایش های دیگر ویژه بانوان است.

وی هدف از برگزاری این همایش را اهمیت توسعه پایدار ومحیط زیست بیان کردو افزود: امروزه تکنولوژی سرعت علم را کاهش داده که این امر آسیب هایی را به دنبال دارد .

بزرگ زاده گفت: با اینکه ساخت شهرجدید هشتگرد از سال 68 باهدف احداث شهر پاک و رعایت امور زیست محیطی ساخت آن شروع شده است اما اجرایی شدن پروژه مسکن مهر درآن فعالیت ها و نیازها را دوچندان کرد.

وی افزود: اگر چه جمعیت برای یک نعمت محسوب می شود اما رشد بی رویه آن با مشکلات اجتماعی،فرهنگی و زیست محیطی همراه است.

شهردار شهرجدید هشتگرد گفت:مشارکت مردم تبعات موجود را کاهش داده وسیر آن را بهبود خواهد بخشید و به توسعه پایدار خواهد رساند.

شهردار شهرجدید هشتگرد افزود: توسعه پایدار به عنوان یکی از بسترهای رشد انسان می تواند موفقیت آمیز بوده و با یاری همه گروه های اجتماعی صورت می پذیرد.

دکتر سعید معید فر مشاور اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه در جهانی که در آن زندگی می کنیم با وجود نعمت های خدادادی و دستاوردهایی که انسانها بوجود آورده اند مشکلاتی نیز وجود دارد، گفت: مشارکت حداکثری افراد جامعه اعم از زن و مرد در فرآیند توسعه به کاهش مشکلات کمک می کند.

وی ادامه داد: ساختارهای اجتماعی و اقتصادی و نهادینه شده در جوامع باید برای تحقق این هدف دستخوش تحولات اساسی شوند.

معید فر با هشدار به مدیران شهری گفت: مدیران شهری باید به ابعاد اجتماعی وهویت شهری توجه نمایند زیرا با افزایش معضلات و ناامنی دیگر مردم دراین شهر نخواهند ماند وبه نوعی فرار خواهند کرد.

مشاوراجتماعی استاندار البرز گفت:امروزه فرد گرایی افزایش یافته و ما باید عرصه برای فعالیت عمومی ایجاد کنیم و به مناسبت های مختلف اجتماعات محلی به وجود آوریم.

وی افزود: مدیران شهری با تشکیل کانون اجتماعات در مناطق مختلف می تواند در صورت مقتضی از یاری آنان استفاده نمایند.

شهر جدید هشتگرد با حدود 60 هزار نفر جمعیت در غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار