دبیر هیات بازرسی انتخابات استان خبر داد:
دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی از بازرسی آنلاین مراحل برگزاری انتخابات برای اولین بار از طریق سامانه موسوم به «سهبا» خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 20 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،رسول مباشرجنت اظهار داشت: بر اساس سامانه جامع بازرسی انتخابات، بازرسان در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌توانند از طریق تلفن همراه به این سامانه مراجعه کرده و تمام گزارش‌های بازرسی خود را به صورت آنلاین به مراجع ذیربط ارسال کنند تا اقدامات لازم به موقع انجام شود.

وی افزود: مجموعه حقوق و تکالیف نامزدهای انتخاباتی را در قالب کتابچه، سی‌دی و جزوه آماده کرده و تحویل فرمانداران داده‌ایم تا آنها نیز هنگام ثبت‌نام در حوزه‌های انتخابیه به کاندیداها ارایه دهند.

جنت خاطرنشان کرد: مواد قانونی جرایم انتخاباتی به همراه میزان مجازات تخلفات انتخاباتی به فرمانداری‌ها ابلاغ شده تا در صورت لزوم و درخواست، به نامزدها و مجریان انتخابات ارایه شود تا مجریان نیز موارد مشاهده شده را به مراجع ذیربط قضایی معرفی کرده و میزان مجازات از طریق این مراجع تعیین شود.

دبیر هیات بازرسی انتخابات آذربایجان شرقی با بیان این که معمولا بیشتر تخلفات انتخاباتی حین تبلیغات اتفاق می‌افتد، ادامه داد: مجازات مرتکبین جرایمی مثل تبلیغات زودهنگام و یا سوء استفاده از امکانات دولتی برای انتخابات مشمول مرتکبین تخلف مندرج در صدر ماده 59 قانون انتخابات و تبصره 3 آن، حبس از 3 تا 6 ماه یا پرداخت جزای نقدی از 2 تا 10 میلیون ریال تعیین شده است.

جنت با اشاره به انتخاب شش عضو هیات بازرسی انتخابات استان، یادآور شد: در حال انتخاب هیات سه نفره اعضای بازرسی شهرستان‌ها هستیم که بازرسان عمدتا از میان افراد رسمی و دستگاه‌هایی که نیرو و امکانات مناسب‌تری دارند انتخاب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در هر شعبه یک بازرس و هر 20 شعبه یک سربازرس به انجام امور بازرسی و نظارتی خواهند پرداخت.

جنت همچنین از فعالیت سامانه‌ای در وزارت کشور خبر داد که نامزدهای انتخاباتی می‌توانند سوالات حقوقی خود را از طریق این سامانه مطرح کرده و پاسخ‌های مقتضی را به رایگان دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :