درصورت مساعد بودن شرایط جوی؛
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خراسان شمالی گفت: ۲۶ کیلومتر باقی مانده آسفالت محور بجنورد - جنگل گلستان، در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال مالی ۹۴ آسفالت می‌شود.
کد خبر: ۱۴۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 22 December 2015
علی اصغر بدیعی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران افزود: آسفالت حدود ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان طبق تعهدات بر عهده این اداره کل بوده که تا کنون آسفالت ۱۰ کیلومتر آن با اعتبار ۱۸۰ میلیاردریال محقق شده است.

بدیعی مقدم در ارتباط با آسفالت راه‌های روستایی نیز گفت: شاخص میانگین کشوری در این حوزه ۵۲ درصد اعلام شده که با آسفالت ۸۵ کیلومتر و ۴۰ درصد ازاین راه‌ها در سال جاری، به میانگین کشوری نزدیک و امیدواریم که تا پایان سال مالی ۹۵ از این میانگین عبور کنیم.

بدیعی مقدم اظهار کرد: طی دو سال گذشته ۶۶۰ کیلومتر راه در این استان احداث و روکش شده است.

وی با اشاره به صدور حواله ۵۰ هزارتنی قیر از سوی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با تحویل این میزان قیر، روند آسفالت جاده‌ها شتاب بیشتری خواهد گرفت.

بدیعی مقدم همچنین به تحویل ۲۰ هزارتن قیر به شهرداری‌های مختلف این استان اشاره کرد و گفت: با تحویل این میزان قیر به شهرداری‌ها، برخی از خیابان‌ها و معابر شهرهای کوچک استان نیز آسفالت شده است.

وی با اشاره به جایگزین کردن آسفالت باز به جای آسفالت پیوسته در استان به منظور ایجاد مقاومت بیشتر، زهکشی بهتر و ماندگاری طولانی، گفت: استان خراسان شمالی دراولین مسابقات کشوری آسفالت با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، موفق به کسب رتبه اول این مسابقات شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، طول راه‌های روستایی این استان را چهارهزار و ۳۲۶ کیلومترعنوان کرد و گفت: خراسان شمالی در قبل از تقسیم در شاخص بهره برداری از راه آسفالته روستایی ۱۷ درصد بود اما با تلاش این اداره کل در سال‌های گذشته این شاخص به ۴۰ درصد رسیده است.

وی افزود: ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های روستایی این استان آسفالت شده که با این میزان، چهار درصد به شاخص راه‌های آسفالت شده روستایی، اضافه خواهد شد.

بدیعی مقدم گفت: با توجه به اعتبارات سفر رهبری و طرح‌های مصوب امیدواریم که شاخص راه روستایی استان در آینده نزدیک از میانگین کشوری عبور کند.

وی اظهار کرد: اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به این استان در بخش راه یک هزارمیلیارد ریال بود که این مبلغ می‌بایست در دو سال گذشته از محل اعتبارات وزرات راه و شهرسازی و اعتبارات استانی تامین می‌شد که متاسفانه تاکنون اعتبارات سهم وزارت راه و شهرسازی محقق نشده است.

بدیعی مقدم اظهار امیدواری کرد که ۱۰۰ درصد اعتبارات باقی مانده سفر مقام معظم رهبری در سال جاری تخصیص داده شود.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بافت فرسوده در استان گفت: خراسان شمالی ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که برای احیاء آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

بدیعی مقدم اظهار داشت : در این رابطه ۹ هزارفقره تسهیلات بانکی برای متقاضیان احیاء بافت فرسوده در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۵۰ متقاضی در این رابطه اعلام همکاری کرده‌اند.

وی به ایجاد ستاد بافت فرسوده به ریاست فرمانداران در شهرستان‌ها و تشکیل هر چه سریع‌تر ستاد اصلی بافت فرسوده در استان اشاره کرد و گفت: ستادها موظف شده‌اند تا تمامی تلاش و همکاری خود را برای رفع مشکلاتی که بر سر راه متقاضیان دریافت تسهیلات وجود دارد، مرتفع کنند.

بدیعی مقدم اظهار امیدواری کرد که با استقبال شهروندان و جذب این تسهیلات بافت فرسوده از وضعیت فعلی خود خارج شود.

وی تصریح کرد: دریافت کنندگان تسهیلات بافت‌های فرسوده همچنین از تخفیف ۵۰ درصدی پروانه ساخت برخوردار خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار